Yellow Water - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Yellow Water - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Yellow Water

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

20 Juli 2016 | Australië, Kakadu

Wederom wakker geworden van de wekker, toch nog wat slaap in te halen blijkt wel. Onze dag begint met een ontbijtje wat we vooraf geboekt hebben omdat er in het park weinig te krijgen is. En niets is minder waar komen we door de dag heen achter. We hebben besloten eerst richting Yellow water te rijden, dat is “ het verste punt” waar nog iets te beleven valt. Op Yellow water kun je met een fluisterbootje mee om op de rivier wildlife te spotten. Voornamelijk vogels maar voor de gelukkigen ook crocs. We konden pas om 11.30 met de boot mee maar op zich was dat prima, zo zouden we op het heetste van de dag op een bootje zitten en wat wind kunnen vangen, want heet is het hier. Kwik liep vandaag op tot 34 graden. Eenmaal op de boot vertelde Adam, onze schipper tourguide ons over het gebied. Het gebied stond tot 3 weken geleden nog helemaal onder het water. Nu vielen er droge gaten waar verschillende vogels dankbaar gebruik van maakten. En de vreemdste vogels deden dat, van eendjes tot vage zeemeeuw-achtigen tot lelijke roofdieren met de kop van een uil. En nog voordat we goed en wel foto’s aan het maken waren, zwom daar de eerste croc. Hij dook ook net zo snel weer onder maar we hadden er in ieder geval weer een gespot. Adam had voldoende humor en kon erg leuk vertellen over de beestjes die we zagen maar het gros van de mensen op de boot was eignelijk alleen maar op zoek naar crocs. Een aantal die lagen te slapen op de billabongs werden dan ook snel gespot. Adam wist er met de boot heel dicht bij te varen zodat iedereen foto’s kon maken. Ruim anderhalf uur hebben we doorgebracht op de boot en regenboogvogels gezien, catfish zien zwemmen en natuurlijk ook de crocs zien zonnen. Een duitse dame had een verrekijker bij en ging bij elke vogel compleet uit haar plaat, vragend aan adam om meer informatie over het beest als bleek dat het toch net een ander beest was dan ze had verwacht. Afijn, na 1,5 u op een boot krijg je honger dus zijn we gaan eten bij het dichtstbijzijnde hotel in dit park, prijzen niet nader te noemen want deze zijn gewoon grof schandalig. Na het eten zijn we weer in onze auto gestapt en terug de snelweg op gereden. De eerste auto die we tegen kwamen reed tegen het verkeer in!we schrokken ons een ongeluk. Vooral toen we ons realiseerden dat niet die auto maar wij ons aan de verkeerde kant van de weg begaven. We zijn weer even scherp!
We zijn langzaam terug gaan rijden naar ons hotel om onderweg Nourlangie aan te doen, een grote berg waar je kan hiken en waar oude rotstekeningen van aboriginals te vinden zijn. De hike zou ongeveer 1,6 kilometer zijn, niet ver dus. Maar wel voornamelijk omhoog. Na een briljante ingeving van Jaimy zijn we de route andersom gaan lopen, eerst het stijle stuk omhoog geklauterd over de rotsen en vervolgens redelijk terug naar beneden via de hoogtepunten. En al binnen een paar meter was duidelijk dat dit geen slecht idee was, gezien de verslagen gezichten van een aantal hikers. Het eerste uitzichtpunt zorgde al voor spectaculaire uitzichten, plat land, bossen, bergen, noem het maar op. Langs de voet van de berg zouden we teruglopen om zo ook wat tekeningen tegen te komen. En daar zag Jaimy ineens een wandelende tak! Vol enthousiasme geprobeerd bas de wandelende tak ook te laten spotten, maar die zag hem niet. Kan mogelijk te maken hebben met het feit dat het een salamander of hagedis was… oeps..
Onze weg vervolgde zich langs de muurschilderingen die vrij veel leken op de schilderingen die we vorig jaar in indonesie hebben gezien. Nadat we de route verder af hadden gelopen en door 2 flessen water waren hebben we besloten dat het misschien toch iets te warm was voor een tweede wandeling en zijn we in de auto gestapt om terug naar het hotel te gaan. Daar hebben we onszelf getrakteerd op een ijsje en even bijkomen in de airco.
Morgen brengt de reis ons naar Katherine, dikke 4,5 uur rijden vanaf het hotel waar we zitten. De wegen zijn heel erg eentonig dus het is opletten geblazen. We willen kijken of we onderweg misschien nog wat kunnen doen in Kakadu, anders gaan we op pad om Katherine’s Gorge te bezoeken.

• 21 Juli 2016 - 13:37

(schoon)mama Monique:

Een Salamander aanzien voor een wandelende tak is wel heel erg :)
    Veel foto's maken ...
    Xxx

• 21 Juli 2016 - 19:48

Norma:

Toch geen last van een zonnesteek