OMG it's so fluffy!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu OMG it's so fluffy!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

OMG it's so fluffy!!!

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

14 Augustus 2016 | Australië, Cairns

Onze laatste ochtend wakker worden in de camper. Met grof geweld. Want er zitten lorekeets in de boom precies boven onze camper. Het is geen zacht schattig getjilp maar gewoon bot gekrijs. En het is pas 7 uur. Proberen niet sjagerijnig te worden en langzaam wakker worden.
De zon brand goed deze ochtend en tijdens het ontbijt verhuizen we naar de schaduw van de bus. Na het ontbijt moeten we er dan echt aan geloven, de camper moet opgeruimd worden en de koffers moeten ingepakt worden. Terwijl jaimy wacht tot bas zijn koffer naar buiten heeft vliegt er een kleine hummingbird met krom snaveltje in de camper, super schattig. Samen ruimen we de camper op en vouwen we het bed terug op naar een bank met tafel. We verzmaelen het afval, maken het toiletje schoon en dan kunnen we: op naar een klein bucketlist dingetje van Jaimy. 4 weken lang twijfel maar toch de knoop doorgehakt om koala’s te gaan knuffelen. Koala’s zijn nachtdieren en jaimy had een boekje gejkocht van iemand waarvan de opbrengst naar een rescue centre gaat en daar staat in dat koalas overdag slapen dus dat het zielig is om overdag met ze op de foto te gaan. Na heel heel lang twijfelen en schculdgevoel hebben we besloten toch te gaan kijken in Kuranda, daar is een kleine opvang voor dieren en geen groot ocmmercieel gebeuren. Vanuit port douglas rijden we een uurtje verder omlaag en onderweg stoppen we nog bij een paar lookouts. Een daarvan waar mensen steentjes op elkaar aan het stapelen zijn, grappig uitzicht.
Aangekomen in kuranda kopen we een kaartje voor de entree en voor de foto, met deze bijdrage kunnen weer heel wat koalas gered worden. En daar gaan we, jaimy zenuwachtig en bas met camera in de aanslag. Jaimy krijgt een koala in de armen gezet, hij doet net alsof de armen een boom. De Koala is zo lief schattig en fluffly. Het beestje is moe en hangt half te slapen, wat het schuldgevoel van jaimy nog even aanwakkert maar daarna mag hij ook gaan slapen en wordt een van de wakkere vriendjes gehaald. Jaimy helemaal in haar nopjes met de foto trots in de handen door de rest van het dierenparkje. We gaan nog even eten bij een klein hamburger tentje waarna we naar cairns rijden. We checken eerst in bij het hotel en dumpen daar onze spullen om dan naar de wooly’s te gaan voor ontbijt voor morgen. En dan is toch echt het moment daar aangebroken om de camper in te gaan leveren. Met een beetje pijn in het hart brengen we hem weg en worden daar uiterst vriendelijk ontvangen door een halve en een hele duitser die erg enthousiast zijn over onze reis. We nemen een taxi terug naar cairns en besluiten daar nog even de boulevard onveilig te gaan maken. En als je dnekt dat je alles hebt meegemaakt liggen in de haven kleine jachtjes met daarop een helicopter. heel wat pracht en praal in cairns. Je kunt vluchten van 10 minuten met de helicopter boeken om even boven het reef te gaan vliegen. Bizar. De helicopters vliegen dan ook af en aan, waar schouwspel. De boulevard is erg gezellig en er is wederom bijzonder veel georganiseerd voor de gemeenschap. Er zijn complete volleybalvelden aangelegd en een zwemparadijs voor kinderen, maar ook een lagoon (zwembad) voor volwassenen en bbq/picknikc plekken. Terwijl we over de boulevard slenteren komen we nog even de nederlanders tegen die we eerder in cape trib ook al tegen zijn gekomen en maken nog een praatje. Uiteraard moeten we dan nog even proosten op onze vakantie en we besluiten bij de bavarian beerhouse te gaan zitten waar bas zijn hart op kan halen bij een echte fransiskaner hefe. Een liter bier verder hebben we toch wel wat honger gekregen en gaan we op zoek naar een pizzaria. Het oorspronkelijke plan was om in het waanzinnig goed aangeschreven restaurant van het hotel te eten, maar onze plannen zijn snel gewijzigd als we langs een tentje lopen waar ze de pizzas vers staan te maken. We genieten van onze pizza en biertjes terwijl de laatste avond hier in australie voor ons valt. Terwijl we over de boulevard weer richting het hotel wandelen realiseren we ons maar al te goed dat we morgen de echte echte laatste dag gaan hebben van onze fantastische vakantie. Wij willen nog niet naar huis!

• 17 Augustus 2016 - 13:54

(schoon)mama Monique:

Jeuj toch echt nog een koala in je handen gehad. Tuurlijk moet dat, anders hadden jullie nog niet naar huis mogen gaan. Dit hoorde bij de vakantie. Al met al is het (ook voor ons) een prachtig avontuur geweest waar jullie heerlijk op kunnen teren. We zijn erg benieuwd naar de (weet ik hoeveel) fotos.
    xxxx