To Bali - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu To Bali - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

To Bali

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

09 Augustus 2015 | Indonesië, Banyuwangi

Om 7 uur zijnn we naar het ontbijt gegaan omdat om 8 uur de rit richting bali begon. Eindelijk, na 2 weken hadden ze echte kaas bij het ontbijt. Rink was erg blij. De ontbijthal was eigenlijk meer een soort open plek overdekt met een dak en omgeven door de prachtigste planten en bamboe. In een van deze planten zat een mega giga spin. Jaimy had hem al gespot en ging kijken of hij nog op de zelfde plek zat. Eenmaal dichtbij gekomen was hij toh een stuk groter dan gedacht. Ze schrok en liep rustig weg toen een van de medewerkers al zijn hand door het web had gehaald en vertelde dat hij niet gistig was. Het arme beest kon nu opnieuw beginnen met zijn webje maken.
Het ontbijt was zo verorberd en voordat we het goed en wel door hadden zaten we weer in de auto. Maar niet zonder door een duitser te zijn bedankt voor het bezoek aan java. We hebben geen idee wie de beste man was, maar ineens was hij bij onze auto en stonden we te kletsen over het weer. Het begon namelijk te regenen en zelf was hij er wel blij mee maar hij vond het jammer voor de toeristen. Wij vonden het wel prima op onze langste reisdag. De twee uur lange autorit voer ons langs het prachtige langschap van java, rijstvelden en gekleurde huisjes. Bij de haven aangekomen werden we op een ferry gereden en binnen een uur zetten we voet aan land in bali. Tot zien java, wie weet tot ooit.
In bali vervolgde de reis. We hebben het grootste deel van de reis langs stranden gereden. Stranden vol met aapjes. Super schattig! vervolgens zijn we de bergen ingereden omdat we toch echt naar het midden van Bali moeten. Onderweg was het landschap heel anders dan wat we tot nu toe gewend zijn van java. Alles is ruimer opgezet en op elke hoek en in elk tuintje zie je een offerschaal staan. Na ongeveer 3 uur rijden vroeg onze chauffeur of we wilden luchen, nou dat wilden we wel want we hadden honger. We werden gebracht naar een prachtig restaurant met uitzicht over een valei met rijst planten en banenenbomen. We bestelden allemaal iest met kip, op jaimy na die weer eens voor de veilig nasi goreng koos, en werden verrast door wat we kregen. Bas kreeg een hele kip. Letterlijk, dus inclusief hoofd. En rink en yvonne kregen een pootje, wat zo schraal was dat er nog geen 2 hapjes kip aan zaten. Als klap op de vuurpijl kwam er nog een vliegje uit de cola fles waarna iedereen wel klaar was met eten. De reis duurde toen nog een dikke anderhalf uur maar vervolgens kreeg onze chauffeur de weg naar het hotel niet gevonden. We zijn uiteindelijk met de tomtom van bas doorgereden naar het hotel. Die heeft ons bijna door het halve dorp gestuurd maar dat was niet erg, hadden we wat te zien. Gelukkig stuurde de navigatie ons goed en na ons achter een rij huizen door te hebben gestuurd kwamen we uit bij een resort. Een met 5 zwembaden. We werden ontvangen uiteraard met een drankje en onze koffers werden al door medewerkers weggesleept. We gingen afscheid nemen van onze chauffeur die ons 4 dagen heeft vergezeld en slechts een woord of 20 heeft gesproken. Hij ging nu nog terugrijden naar malang terwijl het toch al 6 uur was. Respect voor de jongen. De nette schoenen gingen uit en de slippertjes gingen aan, hij was duidelijk klaar met werken.
Wij werden naar onze kamer gebracht waar we een heus paleisje ontdekten. Een badkamer waarin we kunnen dansen met een bad waarin we kunnen snorkelen en diepzeeduiken en een douche zo groot dat hij niet eens een deur of gordijn heeft, maar gewoon de halve kamer in beslag neemt. Zelfs bas is klein op het gigantische bed wat er staat. Het is hier prachtig. We hebben besloten vandaag na de vermoeide reis te eten in het hotel en lekker langzaam aan te doen. De komende 2 dagen mogen we gaan genieten van de luxe.

• 11 Augustus 2015 - 12:28

Mama Jaimy :):

Geniet van alle luxe om je heen en rust maar lekker uit jullie hebben het verdiend. Spring van zwembad naar zwembad om daarna in je bad verder te gaan snorkelen. btw Er zijn prachtige bloemen op Bali...de aapjes komen later (lachu).
    Groetjes xx