Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Ubud

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

10 Augustus 2015 | Indonesië, Ubud

Na een fantastische nacht in een veel te groot bed ging de wekker weer om 8 uur. Lekker ontbijten (met croissantjes, het is ongelooflijk) en op met het busje naar het centrum van Ubud. Daar aangekomen was het al behoorlijk warm maar Yvonne en Jaimy waren weer eens afgeleid door de vele winkeltjes met kleurtjes en vol sjalen en batik stofjes. Terwijl Bas en Rink geduldig neerstreken op een kakkerlakvrije trap van beton, gingen Yvonne en Jaimy het weekbudget opmaken. De markten hier zijn veel al het zelfde. Bieropeners in de vorm van een houten piemel, buddha met dikke buik, shiva met armen, olifantjes en magneten vol op te krijgen. Een wereld van verschil met Java waar we nog geen magneet gevonden kregen. Heerlijk zoekend tussen de snuisterijtjes hebben we Ubud verkent, veel kunst, veel rommel, veel bijgelovige mensen en veel “good luck”-offers.
Na een dik uur wandelen zijn we even een kopje koffie gaan drinken om vervolgens weer verder te wandelen door het dorp. Afdingen is zeker een hele sport hier en de mensen zelf vinden het leuker dan wij. Maar ook wij maken graag een sport van afdingen en dat is dan ook een aantal keer goed gelukt.
Na te hebben gelunched zijn we met een taxi terug naar het hotel gegaan. Dit was nog even lastig want de meeste taxi’s hier willen je liever naar een toeristische trekpleister brengen, dus de taxis zijn moeilijk te vinden. Na stevig onderhandelen en de belofte dat we aan hem zouden denken als we ergens anders heen wilden, bracht hij ons terug naar ons hotel.
Bas was inmiddels oververhit en heeft snel zijn zwembroek aangedaan en 4 van de 5 zwembaden uitgetest. Koud maar verfrissend was de conclusie. Rink heeft vervolgens nog een stukje waterballet opgevoerd terwil Yvonne en Jaimy genoten van het uitzicht in het “ infinity”-zwembad. Met een bintang en sapje hebben we daarna lekker aan de rand van het zwembad genoten van de rust en warmte op Bali.
Rond half 7 hebben we een taxi gedeeld met een aantal fransen en zijn we terug naar het centrum gegaan om een hapje te eten. We vonden een leuk indonesisch restaurantje en hebben weer heerlijk gesmuld. Het begint langzaam op een foodblog te lijken maar het eten is hier gewoon echt heel erg lekker. Na het eten zijn wenog een rondje door Ubud gegaan en onderweg uiteraard nog in de verleiding gekomen om iets te kopen. Ubud is niet goed voor de portomonee!

• 12 Augustus 2015 - 17:55

Mama Jaimy ;p:

Bali is een wereld van verschil met Java. alleen al de offers aan de ingang van een groot hotel of een tempel. Afdingen is wel nodig en dat weten de Balinezen zelf ook wel, en natuurlijk moet er toch een magneetje voor jullie toilet gekocht worden. Als jullie zo doorgaan moet het toilet nog uitgebouwd worden ;p
    Nee hoor geen foodblog....we weten dat het eten daar geweldig is.
    Geniet op Bali xxx