Purple Haze - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Purple Haze - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Purple Haze

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

10 September 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag alweer onze laatste dag in D.C. De tijd vliegt als een gek en we kunnen het amper bijhouden! Een dagje om nog even te genieten dus. Vanmorgen wederom een bagel met Philadelphia naar binnen gewerkt in het hotel maar dit keer was er wel fatsoenlijke koffie. Goed ontbijtje erin en terug naar de hotelkamer om een plan de campagne te maken. Dat plan was zo gemaakt: boven aan het lijstje stond een Radioshack vinden om een nieuw kabeltje te kopen voor bij de camera.
Zo gezegd zo gedaan, een Radioshack gegoogled, een taxi aangehouden bij het hotel en ons af laten droppen bij het Witte huis. Vanuit daar zijn we een stukje uit het voor ons zo bekende centrum gewandeld naar de Radioshack. Daar aangekomen bleek het een kelder te zijn met een klein assortiment. De beste dame wilde ons lievere een telefoonabo aansmeren dan een nieuwe kabel verkopen. Zij stuurde ons naar een fotozaakje om de hoek. Daar zat een hele aardige mevrouw die, zoals veel mensen hier, hoorde aan ons accent dat we uit Nederland kwamen. Ze deed er alleen een schepje bovenop door te zeggen dat we wel uit het zuiden van Nederland moesten komen want onze uitspraak was anders.. WTF en FTW.. Zit je aan de andere kant van de wereld, wordt je nog herkend aan je accent. De vrouw kon onze zachte g niet nadoen, wat wij uiteraard voor haar hebben gedaan (wat ze overigens geweldig vond klinken:S) en ze heeft ons super goed geholpen met, jawel, een cardreader voor de speciale Sony Memory-kaart in onze camera. Dus we kunnen weer fotos van de camera halen en voor jullie uploaden!
Alleen was onze missie voor de dag voor 12 uur al geslaagd.
Dan maar op naar National Mall. Nu we wat tijd over hadden wilden we toch erg graag een museum gaan bezoeken. We hebben gekozen voor het Natural History Museum. Voor de kijkers thuis die geen idee hebben: http://www.lmgtfy.com/?q=Natural+History+Museum
Wij naar binnen en uiteraard weer door een security check. Niet echt heel erg grondig maar goed: op naar de eerste stop en dat zijn de dinosaurussen. Of je nu 5, 25 of 85 jaar oud bent, dino’s zijn super cool, ontken het maar niet! Dus wij heel trots op de foto met de t-rex en we waanden ons even in “a night at the museum”. We hebben alle prehistorische tijden gehad waarna we door zijn gegaan naar de historie van de mensch. Toen kregen we langzamerhand wel een beetje honger dus zijn het museum uitgegaan om op National Mall nachos en een turkey sandwich te scoren en op te smikkelen. Uiteraard belandde de helft van dekaas van de nachos in de slipper van Jaimy, maar het was toch smakelijk. We hebben ons weer van het terras en uit het zonnetje moeten rukken om naar de tweede verdieping van het museum te gaan waar een tentoonstelling was over botten. Helaas hebben we David Boreanaz niet mogen treffen maar wel een aantal overblijfselen van gevonden poppetjes. Op zich, cultuurbarbaren die we zijn, gaan wij vrij snel een museum door. Alleen Bas had op een gegeven moment de smaak te pakken en deed overal 2 keer zo lang over dan Jaimy. Die heeft op heel wat bankjes in het museum gezeten om aan het einde van de voorstelling te horen te krijgen van Bas: “Ik vind hier echt geen bal aan”. Diepe zucht…
Na nog een voorstelling over Gems (met meer dan 150 karaats juwelen in de tentoonstelling) zijn we doorgelopen naar het insecten stukje. Hier hadden ze een bijenkort gemaakt met glas ervoor. De toegang voor de bijen hadden ze via het raam aan de zijkant van het gebouw gemaakt. Je kon dus de hele gang zien die deze bijen af moesten leggen. Heel erg gaaf om te zien.
De spinnen, langpotige onbekende beesten en torren hebben we overgeslagen.
Na een dikke 3 uur in het museum zijn we weer teruggegaan naar buiten op zoek naar het shop gedeelte. Als het niet in NY lukt, misschien dan in Washington? En jawel hoor.. de eerste de beste winkel binnen en meteen geslaagd (Jaimy dan, er was namelijk geen wifi voor Bas die erg verveeld stond te kijken, muhaha payback voor het museum!).
Na onze aankopen zijn we weer teruggeslenterd naar National Mall om daar nog even in het gras te zitten en te genieten van het uitzicht, de mensen en het zonnetje. Met een rommelende maag zijn we weer opgestaan en naar het Hard Rock Cafe gedaan.
We kwamen binnen en werden ontvangen door een oude rocker met grijs lang haar en een amerikaans buikje. Hij vroeg meteen waar we vandaan kwamen (zal wel aan het accent hebben gelegen) en toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen zei hij: Smakelijk eten. Prachtig.
Op onze plek uiteraard een Corona besteld en dit keer geen Long Island Icetea maar een Purple Haze. Een goede cocktail gemaakt van Whiskey en Vodka.. Wel besteed aan Jaimy!
We hebben de ribbetjes en fajitas gegeten welke enorm vulden maar ook weer mega lekker waren. Blijft een goed adresje dat Hard Rock Cafe. En ook ons tweede doel voor vandaag behaald: een Hurricane glas!
Met de taxi zijn we teruggegaan naar ons hotel waar het helaas helaas alweer tijd is om de koffers in te gaan pakken. D.C. was heerlijk, lekker weertje gehad en goed bijgekleurd. De stad is een stuk ruimer in vergelijking met NY en een verademing om na al de drukte bij te komen. Ons avontuur in het oosten zit er al op en dat is erg snel gegaan maar was zeker helemaal super.. Gelukkig is het avontuur nog niet helemaal voorbij! Morgen vliegt Delta ons naar Denver vanwaar we de Rocky Mountains, Yellowstone en de Grand Canyon kunnen gaan bekijken om vervolgens tot rust te gaan komen in Las Vegas. Dag oost America, misschien tot ooit ;)

• 11 September 2012 - 08:14

Mama Jaimy:

Wie had gedacht jullie nog ooit aan te treffen in het museum en nog wel tijdens een vakantie in Amerika.
    Geweldig...maar na die diepe zucht van Bas zal dit ook wel de laatste keer zijn geweest. En dan toch weer dat Hard Rock Café. Maar goed dat het "kleine" kamertje af is kunnen jullie daar een vitrine kast neer zetten voor al de glazen die jullie scoren bij het Hard Rock ;p
    Jammer dat "Oost" al weer voorbij is, ruim 1 week zit er nu op, de tijd vliegt voorbij. Veel plezier in Denver en maar weer tot het volgende (heerlijke) verhaal. xxxxxxxxxxxxxx mama

• 11 September 2012 - 09:48

Steph:

Een museum :O Het wordt steeds gekker daar in Amerika maar verder klinkt het heerlijk!
    Ik moet zeggen bij ons begint het ook steeds harder te kriebelen om die kant op te gaan :) Veel succes met vliegen vandaag en blijf schrijven want het is dagelijks genieten :D

Tot snel! Groetjes Steph

• 11 September 2012 - 22:00

Kim:

oh wat super vet zeg, op na het volgende avontuur!!!! xxxx

• 11 September 2012 - 22:01

Kim:

en je blijft een knapzakje zo met je haar en je nieuwe bril ! ;-)

• 12 September 2012 - 19:10

Sandra:

Heerlijk he die Sony kaartjes (maar niet meer in de laptop steken hahaha)
    Hahaha prachtig, word je als Brabander herkent in Amerika, moet niet gekker worden ;)
    xxx

• 12 September 2012 - 19:11

Sandra:

Oja als jullie terug zijn gaan asap Cocktaisl drinken :)

• 12 September 2012 - 19:11

Cocktails, en nee ben nu niet onder invloed .. :s