D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

D.C.

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

09 September 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om gebruik te gaan maken van het gratis ontbijt (want we blijven tenslotte toch Hollanders). Een bagel met philadelpia en een slappe bak koffie, echt zoveel beter dan de Subway die we normaal tegen komen.
Rond half 10 hebben we een taxi genomen richting het centrum. We zitten er niet ver vanaf maar moeten een soort brug oversteken wat niet handig is met de benenwagen (en op zich na een week mogen we wel een beetje lui en moe worden toch?). De taxi bracht ons voor een poep en een scheet recht naar het witte huis. Geheel afgezet door politie, hekwerken en security, dit was gewoon het witte huis! Obama was trouwens niet thuis, dus kon ons niet te woord staan.
Achter het witte huis doemde het Washington Monument (die grote pin) al op en daar zijn we dan ook naartoe gelopen. Uiteraard de meest originele foto ooit gemaakt, met je vinger het topje van de punt aanrakend. Leukste was nog dat terwijl Bas half op de grond lag om de foto te maken van Jaimy, een groep chinezen dit zo spectaculair vonden dat ze foto’s gingen maken van Bas. Onvoorstelbaar. Ze zullen wel geen leuke waarbenjij.nu site hebben waar we die terug kunnen vinden helaas…
Maar goed, na nog wat dollen door naar het Washington Monument. Vanaf de pin kun je of richting Capitol Hill lopen, of naar onze goede maat Abe Lincoln. Wij besloten dat laatste te doen. Eerst heb je een grote fontein die lager ligt en waar je doorheen moet. Dan heb je de meters en meters lange vijver voor het huisje waar Abe de wacht houd (remember Forest Gump geeft een toespraak als ex-militair aan een menigte hippies en zijn lieve Jenny springt helemaal happy de vijver in om naar hem toe te gaan zucht). Bij Abe was het behoorlijk druk, wederom veel chinezen met hun nikons in de aanslag. Het stambeeld van Abe is echt ongelooflijk groot. Wel viel op dat hij een klein hoofdje had in vergelijking met de handen.
Omdat het erg warm was, even een watertje gescoord en weer teruggelopen naar de pin om vanuit daar richting Capitol Hill te lopen. Je loopt over the National Mall (en wij maar denken dat we dit een shopping centre was) langs alle musea van het Smithsonian Institute. Cultuurbarbaren dat we zijn, zijn we deze ook allemaal voorbij gewandeld. Mogelijk een gemiste kans maar moeten onze tijd even goed indelen aangezien we maar twee dagen hier zijn. We hebben onderweg ergens een afslag genomen en kwamen daarbij in een vlindertuin terecht. Alleen helaas geen vlinder gezien. Wel een enorme fontein waar we even lekker in de schaduw hebben gezeten om af te koelen.
Vervolgens weer door naar Capitol Hill. Dit gebouw is mogelijk nog indrukwekkender dan het witte huis. We hebben proberen te ontdekken waar voorheen Charles Groenhuizen/Eelco Bosch van Rosenthal zou zitten tijdens zijn verslag, maar we hebben de conclusie getrokken dat het toch voor een groen scherm zou moeten zijn.
De wandeling was best pittig en lang, dus met veel tussenstops zijn we langzaam teruggewandeld naar de pin. Vanuit daar wilden we nog naar het Jefferson monument en het Martin Luthor King monument. Bas wilde ook graag nog een bustour doen om te kijken hoe wat waar de leukste dingen te beleven waren voor eventueel morgen. We hebben geprobeerd om een bus aan te houden maar die reed elke keer door dus hebben we besloten naar het Jefferson Monument te lopen. Dit was een burg over aan een meertje waar ook waterfietsen te huur waren. Ook vertrok vanaf hier een fietstoer. Genoeg te zien dus. (haha nee we hebben de fietstoer niet gedaan, ook al was hij gratis;) ) Bij het Jefferson Monument hebben we nog even op de trappen gezeten heerlijk genietend van het zonnetje.
Nadat we dit hadden gedaan waren we wel een beetje uitgelopen dus zijn we iets op gaan zoeken om te eten. Hoe origineel kwamen we uit bij een MacDonalds. We zijn langszaam richting het hotel gelopen op zoek naar een seveneleven om daar nog wat water en oreos te halen. De eerste kotsende zwerver deze vakantie wees ons moeiteloos de weg. Het goedkope bier wat hij daar net had gehaald verspreide hij nu op straat mogelijk met wat maagzuur erbij. Snel een liter of 5 water ingeslagen, oreos en chipjes bij de seveneleven en op naar een taxi en het hotel.
Daar aangekomen keken we in de spiegel en was het in ieder geval duidelijk te zien dat Bas een grote zonnebril op heeft gehad en Jaimy een schoudertas om had.
Heerlijk dagje D.C. verkent, ons ongelooflijk vergist in de afstanden van deze mooie stad. Niet te vergelijken met New York waar alles op elkaar gepropt is, terwijl hier de gebouwen statig zijn en er meer ruimte tussen zit. Het ongelooflijk indrukwekkende Capitol Hill en van afstand erg kleine White House. Super gave stad wederom.
Morgen op naar het Hard Rock Cafe en een Radioshack. De camerakabel heeft het namelijk begeven. We kunnen dus wel fotos maken maar ze niet op de laptop zetten. Helaas dus deze ronde ook geen fotos…

• 10 September 2012 - 17:10

Mama Jaimy:

Heerlijk om je ochtend te beginnen met een bagel en slappe koffie. dan moet de dag verder goed gaan ;).
    Leuk zoals jullie elke keer weer gaan voor zo'n aparte foto, begint een traditie te worden, net zoals het Hard rock Café. Wel jammer dat jullie die gratis fietstoer niet gemaakt hebben, het fietsen ging jullie hier in Nuenen de laatste tijd zo goed af ;P Benieuwd naar de foto's, maar we wachten wel op de film. (ook op die van 3 jaar geleden haha!). Nou veel plezier morgen en tot hoors maar weer. xxxxxx papa en mama

• 11 September 2012 - 21:59

Kim:

ziet er mooi uit en eindelijk mooi weer! een kotsende zwerver, daar moet je toch wel aangewend zijn james? en leuk jurkje hahaha xxxxxx

• 12 September 2012 - 18:59

Sandra:

Ik neem aan dat jullie even mail adressen hebben uitgewisseld met die chinezen (bij gebrek aan waarbenjij.nu), zodat ze de foto's kunnen mailen ;)
    xxxx