Laatste dagje New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Laatste dagje New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Laatste dagje New York

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

05 September 2012 | Verenigde Staten, New York

Vandaag begon de dag alweer absurd vroeg. Om half 9 stonden we in de lift naar beneden. Vandaag wilden we groots gaan shoppen en kijken of het ‘s avonds helder genoeg zou zijn om naar topoftherock te gaan.
We wilden beginnen op 5th avenue, the place 2 b als het om shoppen gaat maar we moesten toch bij de eerste beste Duane Reader stoppen voor onze allereerste aankoop: een paarse paraplu!
Niet de spectaculaire aankoop die we hadden verwacht maar goed, iets moet het eerste zijn!
Het begon ineens zo absurd hard te regenen dat we om te schuilen maar binnen zijn gerend bij het empire state building. Binnen zit namelijk een Starbucks en we moesten nog ontbijten. De security wist ons niet snel genoeg weg te werken, want de twee meter die we nodig hadden om bij de deur te komen was alleen toegankelijk voor mensen die er werken. Moet kunnen, dan op naar het volgende koffiezaakje: european koffie.
Met de koffie in de hand en de paraplu in de aanslag hebben we buiten even staan wachten tot de bui weer overtrok. Gelukkig duurde dit niet al te lang. We hebben 5th helemaal afgelopen ons verbazend over de lange rijen voor de winkes. Bij Fitch was het waarschijnlijk gratis, de rij liep daar de hoek om een andere straat in.
Na alle pracht en praal zijn de rust op gaan zoeken van Cetnral Park we zijn via 5th central park ingelopen. Daar hebben we ons uiterst gezonde ontbijt genuttigd, een hotdog. Na lang naar alle eekhoorntjes en vogeltjes te hebben zitten kijken zijn we via Bethesda Fountain (waar het Ave Maria werd gezongen door een parttime kerkgroepje) naar Bow Bridge gelopen. We zijn om de vijver heen gegaan en hebben wederom een bankje uitgezocht om te gaan zitten. Toen het weer begon te regenen zijn we gewoon lekker blijven zitten en hebben er onze mooie paarse paraplu bijgepakt! Uiteindelijk besloten, na de hele ochtend in central park te hebben gezeten, weer eens iets te gaan doen. We hebben de metro gepakt naar Grand Central Station. Het station, bestaande uit een enorme aankomsthal, bekend uit talloze films. Wat een ongelooflijke drukte. En hoe kon het ook anders, een ingebouwde Apple store! De nieuwe pads en oude pads lagen er ter vergelijking.
Omdat we moe waren zijn we via een Starbucks teruggegaan naar het hotel. Onderweg viel het op hoeveel politie er op de weg was.. Grappig detail: de politie rijdt hier in de Chevrolet Volt (bij ons beter bekend als een Opel Ampera)
Rond half 4 kon dan eindelijk onze shopping spree beginnen! We zijn naar Macys gegaan. Daar verdwaalde we eigenlijk al praktisch meteen en kwamen tussen de Calvin Klein pakken terecht. Niet waar we moesten zijn. Bas had binnen 2 seconden door dat er gratis wifi was dus die heeft al facebookend Macys verkend. De oude roltrappen met een houten uiterlijk en de ongelooflijke hoop aan schoenen en kleren zorgden toch wel voor een gezellig sfeertje. De drukte en het overzicht dat we misten zorgde ervoor dat we als kippen zonder kop hebben rond lopen gapen. Geen spectaculaire aankopen gedaan helaas… Via facebook hebben we wel een aantal tips gekregen, waaronder om te gaan eten bij Ellens Stardust.
Bij deze mijn dank voor de tip! Helemaal super gegeten. Het was een super leuke diner (denk aan het moment dat John Travolta samen met Uma Thurman in Pulp Fiction gaat eten, die stijl diner) waar we allebei een belachelijk grote hamburger hebben gegeten. Het personeel zorgde voor een muzakje en een dansje.
Met een overvolle maag zijn we richting het Rockefeller Centre (die waar die kerstboom altijd staat) gerold. Hier hebben we voor de laatste keer kunnen genieten van het uitzicht van New York. Natuurlijk raakten we weer aan de praat met een stel wat (denken we) uit Engeland kwam. De man had een erg zwaar accent dus was moeilijk te verstaan, maar wel leuk om even wat ervaringen te delen. Het uitzicht was wederom adembenemend, beter nog dan op het Empire. Het was ongelooflijk helder en boven Brooklyn (of verder) hing een onweersbui die het uitzicht nog spectaculairder maakte. Helaas zorgde dit er ook voor dat we een verdieping naar beneden moesten omdat dit gevaarlijk kon zijn/worden whatever.
Voor de laatste keer zijn we over Times Square teruggelopen naar het hotel waar we onze koffers klaar konden gaan maken voor onze roadtrip richting de Canadese grens.
Ons avontuur in New York zit er al op, en dat is best snel gegaan. Gelukkig hebben we nog een hele mooie reis voor ons..
Bye bye New York, wie weet tot ziens!

• 09 September 2012 - 10:18

Sandra:

Time flys when you're having fun!