Labour Day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Labour Day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Labour Day

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

03 September 2012 | Verenigde Staten, New York

Onze tweede dag in New York begon rond kwart over 5 in de ochtend. Nog steeds een beetje uit ons ritme werden we veel te vroeg wakker in een stad die nooit slaapt. Omdat het nog te donker was buiten hebben we nog even naar het Empire State Building staan gapen om toch nog maar even terug naar bed te gaan.
Lang heeft het niet geduurd, dus we zijn rond half 9 vertrokken om ergens te gaan ontbijten. Omdat het vandaag Labour Day is, wisten we niet of alles open zou zijn. We zijn richting het Empire State Building gelopen en dat bleek gewoon open te zijn. Dat vraagt natuurlijk om een kijkje te nemen. Omdat heel New York nog lag te slapen, konden we overal zo doorlopen. Het kaartje was zo gekocht en voordat we het wisten stonden we in de rij voor de lift met slechts 2 wachtende voor ons. Deze twee wachtende mensen voor ons uit Texas hadden blijkbaar een verkeerd of dubbel kaartje gekocht en waren in gesprek met de liftjongen. Binnen een paar minuten zaten we in de lift op weg naar de 86ste verdieping. Het Texaanse echtpaar sprak ons aan. Zij hadden kaartjes voor het Empire State Building gekocht buiten bij een aantal mannen met gele jassen en kregen daar “voor slechts 10 dollar” twee kaartjes bij voor een rondvaart. Maar daar hadden ze echt geen zin meer in want ze hadden al twee rondvaarten gehad en ze hadden er nog een op de planning staan. Of wij de kaartjes niet wilden hebben (terwijl we ze al in de hand gedrukt kregen). Dus die hebben we uiteraard erg dankbaar aangenomen.
Op de 86ste verdieping aangekomen hebben we buiten van het uitzicht genoten en veel foto’s gemaakt. Je stapt naar buiten op een soort balkon met daar bovenop een hekwerk. We zijn aan de oostkant begonnen, via de noordkant en westkant naar de zuidkant gelopen. En dan zie je ineens aan de zuidkant een gevulde skyline. Dat klinkt misschien raar maar drie jaar geleden zag je een duidelijk gat in de skyline van New York, waar de WTC-torens hadden gestaan. De nieuwe toren is absurd groot en domineert de skyline. Dit zag er best indrukwekkend uit.
We hebben het rondje afgemaakt en daarna met een oude krakkemikkige lift nog omhoog gegaan naar de 102de verdieping. Na hier nog even rond te hebben gelopen zijn we nog even terug gegaan naar de 86ste verdieping om daar nog eens naar de nieuwe WTC-toren te kijken.
De rommelende maag van Bas was het teken om een Subway op te gaan zoeken en het Empire State Building te verlaten. De lift bracht ons binnen een paar seconden naar beneden en om de hoek van het Empire State Building hadden we al een Subway gespot. Allebei een footlong Subway Melt in laten pakken en op naar 6th avenuw. Hier is een stuk van het fietspad afgezet en staan kleine klaptafeltjes en stoeltjes en een aantal zeer fleurige plantenbakken. Erg gezellig om te zitten en gewoon te kijken naar alle mensen die voorbij komen wandelen. Terwijl Jaimy naar de dichtstbijzijnde coffeeshop rende voor twee grote koppen koffie was de footlong Subway Melt van Bas al verorberd.
We besloten door te wandelen richting pier 78 vanwaar de rondvaartboot zou vertrekken. Natuurlijk waren we net te laat voor de rondvaart van 1uur, dus een uurtje tijd doden.
We zijn daarna langzaam weer teruggeslenterd naar de pier voor onze rondvaart. Onze rondvaart boot, afgeladen vol en enthousiaste touristen, vertrok vrij snel voor een 90 minuten durende rit over de Hudson en East-River. Een meneer met poolse achtergrond heeft ons rondgeleid langs de kustlijn van het eiland. Leuke weetjes waar we jullie niet mee zullen vervelen.
Na de rondvaart hebben we de bus genomen terug naar Times Square. We hebben op de grote rode trap gezeten en geprobeerd om van het wifi gebruik te maken maar dat wilde niet echt vlotten. We zijn van daaruit over 42th street gelopen, de straat vol met lampjes en lichtjes en broadway musicals. Daarna zijn we via een alternatieve route langs het post office en madison square garden teruggegaan naar het hotel. Daar hebben we even televisie gekeken, andere schoenen aangetrokken en weer terug de stad in om een Applebee’s te zoeken voor het avondeten. Vol automatisch wandel je weer richting Times Square omdat het toch wel de place to be is. We hebben achter de rode trap een Applebee’s gevonden en om met Bas zijn woorden te spreken daar “de beste steak ooit gegeten”. En lekker was hij zeker! Vlees smolt in je mond en werd gemakkelijk weggespoeld met een Raspberry Long Island Ice Tea.
Tijd om het inmiddels vertrouwde bedje op te zoeken in ons hotel. Maar niet voordat we op Broadway nog een Pharmacy hebben leeggeplunderd (Oreo’s, homemade chocolade chip cookies en Stella Artois) voor bij de herhalingen van onze favo-series op TNT.

• 07 September 2012 - 05:41

Renzo En Cynthia:

Wauw dan hebben ze echt hard doorgewerkt de afgelopen drie jaar! Laat het jullie voornamelijk ook smaken daar in the states, dat kunnen ze erg goed! En natuurlijk ook heel veel plezier!!
    Xx cynthia en renzo

• 07 September 2012 - 05:41