Litchfield - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Litchfield - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Litchfield

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

23 Juli 2016 | Australië, Batchelor

De ochtend startte voor Bas iets eerder dan voor Jaimy. Bas heeft een ochtendwandeling gemaakt langs het meer terwijl Jaimy heeft uitgeslapen. Rond 8u zijn ze samen gaan ontbijten en vervolgens een zwemtas gepakt omdat in Litchfield gezwommen kan worden zonder gevaar op crocs. Het is goed en wel een dikke 2 uur rijden om vanuit Lake Bennett naar het verste punt in Litchfield te komen: Wangi Falls. Onderweg hebben we besloten 1 stop te maken en dan vanaf het verste punt terug te gaan rijden zodat we ook weten hoelaat we terug in het hotel kunnen zijn ivm dat het hier vroeg donker wordt. Aangekomen bij de eerste lookout (Florence Falls); een uitstekend plateau dat uitzicht gaf over de rimboe en in alle diepte stortte een grote waterval zich naar beneden. Prachtig uitzicht maar in de hitte bijna niet uit te houden. We konden zien dat beneden mensen aan het zwemmen waren, prima plan, maar wel eerst even naar het verste punt rijden zodat we weten hoe veel tijd we de dag hebben. Zo gezegd zo gedaan op naar Wangi Falls. Onderweg komen we veel bosbranden tegen waardoor ook een aantal wegen zijn afgesloten. Zo kunnen we Lost city niet bezoeken, een gebied waar veel termietenheuvels staan die vormen hebben aangenomen van een skyline van beroemde steden. Mag de pret niet drukken. Aangekomen bij Wangi falls en na een kleine wandeling komen we aan bij een poel met water die gevuld wordt door 2 watervallen, prachtig uitzicht. Inmiddels hebben we het ook goed warm gekregen. Tijd voor een duik. We hebben een strategische plek uitgezocht onder een boom om daar ons picknickkleed neer te gooien, zwemschoenen aangetrokken en op naar het water. Tot onze verbazing was er een klein trapje aangelegd vanwaar we zo het water in konden. Klein nadeel was wel dat je meteen tot je nek diep in het water moest. Maar prima om af te koelen. We zijn naar de waterval gezwommen en hebben even zitten chillen op de rots. Vervolgens weer in het water gesprongen om terug naar ons kleedje te gaan en daar even op te drogen. Het veld pakte zich vol met mensen die verkoeling zochten en wij leken wel de beste plek te hebben. Heerlijk genieten. Puur toevallig zagen we een bordje staan waarop stond “ free wifi” . heel grappig maar er is hier nergens internet en we zitten midden in de bossen, op een berg, bij een waterval zonder telefoonontvangst. Toch maar even proberen en wat bleek, we hebben wifi.. snel een berichtje gestuurd naar hett thuisfront, niet bij nadenkend dat het 6u sochtends was.
Toen we zo goed als opgedroogd waren zijn we terug naar de auto gegaan om nog even bij Buley rock te kijken, ook een plek waar je zou moeten kunnen zwemmen. Dit bleek eerder canyoningen te zijn dan zwemen. Een hele lange waterval vol rotsen met tussendoor wat pools waar je in kunt plungen. Vraagt om geschaafde knieen en aangezien Jaimy al haar been openhaalt aan de koffer leek ons dit geen goed idee. We zijn terug gegaan naar Florendce Falls waar we al eerder waren geweest en zijn met een trap van 135 treden (pin ons er niet op vast, dat staat aangegeven, maar het voelde als meer) naar beneden gegaan om daar onder de waterval te zwemmen. Hier was geen trapje waar we het water in konden dus half vallend tussen de rotsen zijn we het water ingeplonst. Daarna hebben we nog lekker even liggen drogen op de rotsen voordat we weer terug naar boven zijn gegaan. Dit ging niet geheel vlekkeloos, die eerder genomede rotsen lagen er uiteraard nog steeds dus we waren weer tot onze kin nat toen we eenmaal op de kant stonden. Inmiddels was het bijna half 5, tijd dus om terug richting hotel te gaan voor de prachtige zonsondergang boven het meer. Onderwerg zijn we nog even gestopt bij een veld vol termietenheuvels van “magnetic” termieten. Verschil daarmee is dat ze platte heuvels maken, naar noord naar zuid in plaats van halve kastelen zoals we ze tot nu toe tegen zijn gekomen. Teruggekomen bij ons hotel hebben we nog even met een biertje en een boekje genoten van een prachtige zonsnodergang, rood geel paarse kleuren. Langszaam komt dan het besef dat onze reis door kakadu/arnhemland/litchfield tot een einde is gekomen. Gelukkig verlaten we de outback nog niet maar gaan we echt naar het hart van de outback. Morgen vliegen we naar alice springs en voor dan zijn we even een paar dagen off grid.

• 24 Juli 2016 - 09:22

Stephanie :

Klinkt als genieten! Veel plezier off grid!

• 24 Juli 2016 - 09:29

Rinske:

Het lijkt me zo heerlijk daar!!!

• 24 Juli 2016 - 12:41

(schoon)mama Monique :

Wat een belevenis. Wel leuk dat ik jullie gesproken , lees geappt, heb tijdens jullie zwemavontuur bij de watervallen. Geniet en op naar Alice Springen. Xxxxx

• 24 Juli 2016 - 19:58

Marloes:

Hahaha wat een prachtige verhalen! Daar zwemmen lijkt me bijzonder. Geniet ze!

• 25 Juli 2016 - 14:20

Monica:

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!! Echt een super reis zeg!! Geniet ervan!! Xxx

• 26 Juli 2016 - 17:08

Sandra:

Jeetje wat een boeken leest die Bas :p
    Lijkt me fantastisch om te zwemmen bij al die watervallen!!
    Have fun in the outback :)

• 27 Juli 2016 - 13:45

Jet:

Ha Bas en Jaimy,

Zojuist heb ik jullie smeuïge verhalen, over jullie avonturen in Australië, gelezen! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Jullie worden nog eens echte vogelaars, om over de crocs nog maar te zwijgen, ik vind dat jullie veel lef hebben om die beesten van zo dichtbij te bekijken. Het verhaal over jullie ongeruste moeders, heb ik al uitgebreid van Monique gehoord, haha wat een toestanden. ik zou, overigens, hetzelfde gedaan hebben

• 27 Juli 2016 - 13:47

Jet:

Ik wens jullie een goede voortzetting van de reis, ik blijf jullie uiteraard volgen! Xxx