Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Nuenen, Nederland van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

25 Juli 2015 | Nederland, Nuenen

Nog maar 2 nachtjes slapen en dan begint ons avontuur in Indonesië. Samen met onze (schoon)ouders gaan we een rondreis maken door Java, Sulawesi, Bali en de Gili eilanden. De laatste boodschappen zijn gedaan, voornamelijk Tasectan en anti-muggenspul, maar de koffers zijn zoals altijd bij ons nog niet gepakt. Dit blijkt voor ons "last-minute" toch beter te werken. Een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze toch?

Onze reis begint maandag, wanneer we met de auto naar Düsseldorf gaan om daar met Emirates, via Dubai, naar Jakarta te vliegen. Onze reis begint dan ook echt in Jakarta waar we bij kunnen komen van onze jetlag en natuurlijk een Hard Rock cafe gaan bezoeken. Vervolgens reizen we via Bogor naar Bandung om daar de trein te pakken naar Yogyakarta. Vervolgens vliegen we naar Makassar (Sulawesi) waar de opa van Bas geboren is. Terug vliegen we op Surabaya waar we onze reis vervolgen per auto naar oost-Java. Met onderweg een bezoek aan een vulkaan (hopelijk dan niet spugend) en rijstplantages, pakken we uiteindelijk de boot naar Bali. Vanuit Bali gaan we met de speedboot naar Gili Trawangan, een klein eilandje net voor Lombok, waar we prachtig kunnen snorkelen. Onze reis eindigt uiteindelijk op Bali waarvan we weer terug vliegen, wederom via Dubai, naar Düsseldorf.

Kortom we hebben een prachtige reis voor ons. Helemaal klaar voor een cultuurshock kun je nooit zijn, daarom laten we het maar gewoon gebeuren. Volgende bericht volgt vanuit Jakarta.

See u soon!

xXx
Bas en Jaimy

• 26 Juli 2015 - 20:30

Stephanie:

Heel veel plezier! Geniet ervan!

• 27 Juli 2015 - 21:01

Tania:

Hey! Heb geen flauw idee waar jullie nu vliegen, maar maak er een super leuke reis van! Veel plezier!