See you soon in Vegas & Welcome to Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu See you soon in Vegas & Welcome to Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

See you soon in Vegas & Welcome to Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

21 September 2012 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Vanmorgen weer heelrijk door de wekker heengeslapen (zal wel aan de slushies hebben gelegen) en allebei niet vooruit te branden. Het avontuur in Vegas had nog wel wat langer mogen duren en we waren ook allebei moe van het laat naar bed gaan en veel te vroeg weer wakker om uit te checken. Maar zo gezegd zo gedaan, de koffers weer ingeladen en richting de uitcheckbalies. Daar was het zo ongelooflijk druk dat we het risico hebben genomen om de keys gewoon te droppen in een bakje en te vertrekken. Ze chargen toch wel je creditcard als ze het er niet mee eens zijn!
Dan nu op naar het Las Vegas sign. Dit keer hebben we slim genoeg eerst even op internet gekeken waar het was. (Thanx Paul nog voor de aanwijzingen haha maar hebben het te laat gezien!) Blijkt dat wij veel later [as de strip op zijn gereden en echt nog verder door moesten. En ja hoor, daar aan de linkerkant wassie dan, het welcome to las Vegas sign! Een primeur voor beiden! Uiteraard hartstikke druk maar met wat geduld een parkeerplekje weten te bemachtigen en onze fotos gescoord!
Jaimy wilde toch graag nog naar de gun store om te gaan schieten. Bas was niet heel erg enthousiast maar soms moet je gewoon voet bij stuk houden en gewoon die kant op gaan. Onderweg nog een subway tegen gekomen waardoor Bas zijn buik ook nog blij was dus Jaimy dr zin kreeg! Daar aangekomen gekozen voor het o zo standaard WWII pakkage en een upgrade gedaan naar de private shooting range, wel zo handig. Onze targets uitgekozen, ook een shirtje uitgekozen (ik heb een roze :D) en op naar de range. Een super leuke Amerikaan deed ons begeleiden. Hij heeft wel 10 keer gezegd hoeveel hij van wapens houdt en dat we ook nog zijn favoriete wapen gingen gebruiken, de tommygun. Maar rustig aan beginnen met de Glock. Een machtig apparaat maar zeker mooi om vast te hebben. En daar stonden we dan, op onze targets te knallen. De Amerikaan werd steeds enthousiaster en enthousiaster wat natuurlijk ervoor zorgde dat wij dat ook werden. Als tweede kregen we een MP 40, een automatisch geweer. Jaimy schoot meteen een van de klipjes van het target kapot (nee was niet doelbewust gemikt ofzo) dus die kreeg nog een herkansing. Bas stond ondertussen al te glunderen en was al helemaal klaar voor de tommygun. Wat een apparaat hey, sta je daar met een dodelijk stuk ijzer in je handen op een clown te schieten. Eerst natuurlijk nog een keer het clipje kapot schieten en daarna vol gas! Helemaal voldaan en onder het kruid kwamen we de range afgelopen en hebben we nog even in de shop gekeken. Bas was toch achteraf wel blij dat ik dit perse wilde doen. Onderweg heeftie wel een keer of 4 nog gezegd hoe vet het schieten was. Nu zeg ik niet graag: I told you so.. Maar in dit geval wel :D Onze handen hebben ook de rest van de dag naar kruid geroken. Heerlijk.
Op naar Death Valley. Met een flesje koud water op zak begon de 3 uur durende rit door niemandsland. Buiten Vegas is er al niet echt heel erg veel, wat woestijn met hier en daar een cactus. Maar als je dan california binnen komt rijden en Death Valley, dan zijn er zelfs geen cactussen meer. Onderweg zijn we nog een gekantelde oplegger met afvalhout tegengekomen. Gelukkkig was hij de goede kant op gevallen en was de cabine blijven staan en geen gewonden.
Aangekomen in Death Valley zijn we meteen, bikkels die we zijn, begonnen aan Dante’s Peak, dat is een veel te stijl weggetje naar boven in de zinderende hitte van inmiddels meer dan 40 graden. Maar het uitzicht meer dan waard. Helemaal gebroken en doorgekookt zijn we terug in de auto gestapt om toch weer te gaan genieten van de airco want damn die heb je nodig hier.
Na nog een paar mijl kwamen we aan bij Furnace Creak, de ranch waar we deze nacht slapen. We hebben een kamer helemaal achterop het park waar zelfs een balkonnetje met schommelstoelen bij is (ik zit dit nu ook bij halve maan in het pikke donker op de scchommelstoel te typen). De hitte heeft ervoor gezorgd dat we eerst even zijn gaan zwemmen in het warme spring water zwembad wat hier is (geen chloor voor de verandering terwijl dit zelfs in het water zit wat je in de restaurants krijgt geserveerd als drinken maar goed). Het zwemmen was heerlijk, ondanks dat het water warmer was dan de buiten temperatuur hebben we de zon onder zien gaan vanuit het zwembad. Toen we honger kregen zijn we nog even terug gegaan naar de kamer om om te kleden om vervolgens terug naar de ranch te lopen en daar te gaan eten. We hadden mr creep himself als ober, Matt, wat een griezelige man zeg. Hij keek als of hij iedereen over zijn hoofd wilde likken bij alles wat hij zei. Maar goed zolang hij van ons eten afblijft is het natuurlijk prima. We hebben voor de afwisseling weer een medium hamburger gegeten, dit keer op een ciabattabroodje. Erg lekker. Afgesloten met een root beer float (root beer met daarin vanille ijs) om vervolgens compleet ontploft terug te gaan naar de kamer. Matt kroop nog net niet op zijn knieen voor ons uit om ons te begeleiden brrr.. Morgen gaan we door Death Valley naar Yosemite. Een hele rit, dus daarom beesloten ook maar vroeg op te staan en de grootste hitte voor te blijven.

• 23 September 2012 - 18:20

Yvonne:

Weer terug in NL (brr wat is het koud hier) en een fatsoenlijke pc om eindelijk te kunnen reageren op die fantastische reisverslagen. We hebben ze allemaal gelezen op onze Griekse berg en helemaal meegenoten met jullie supertrip ervaringen!
    Dus deze keer likkendkijkende engerds en triggerhappy Sebestieen and Jimmy.... hm.

• 23 September 2012 - 21:44

Sandra:

Lijkt me ook geel gaaf dat schieten!
    En hoe kijkt iemand alsof hij over je hoofd wil aflikken??? Kan me er geen beeld bij voorstellen :)
    En is dat lekker bier met ijs??
    xx