Canyonland - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Canyonland - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Canyonland

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

16 September 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Onze ochtend begon deze morgen met kerkmuziek. Een beetje geïrriteerd vanwege de herrie koppig de ogen dichtknijpen en verder proberen te slapen. Bleek het na 5 minuten onze eigen wekker te zijn die blijkbaar al voorgeprogrammeerd stond. Nog een uurtje door kunnen slapen en toen opgestaan voor het ontbijt. Het ontbijt bood ons wafelmix en een groot eng apparaat waar de mix in kon! Een uitdaging om aan te nemen met als resultaat een heerlijke wafel met maple sirup. Goed begin van de dag.
We hadden weinig zin om in te pakken en hebben dan ook belachelijk langzaam aan gedaan en zelfs nog koffie gedronken tussendoor.
Rond half 11 zijn we in de auto gestapt en meteen weer aan de overkant van het hotel gestopt om te tanken en vast water in te slaan. Daar was een hele aardige bang kijkende mevrouw die dacht dat wij bij de “convention” waren geweest, en dat waren volgens haar scary people dus ze was blij dat wij daar niet bij hoorden. Geen idee waar ze het over had, ze kwam zelf een beetje koekoek over.
We hebben onze weg vervolgd en gekozen om een omweg te maken zodat we door Zion heen zouden rijden naar Bryce Canyon. We zijn de interstate opgegaan met uiteraard ACDC schreeuwend uit de boxen en hebben zo’n 400 kilometer richting Las Vegas gereden. Onderweg waren er proeven met de snelweg, dat betekent: we mogen 80 mijl per uur! Dat is ongeveer 130 km per uur, en hier is dat snel en schiet dat behoorlijk op. Je merkt ook dat eigenlijk niemand zo hard rijd. Onderweg zijn we de nodig onmogelijke combinaties tegen gekomen en ook de meest rotte afgekeurde bakken die hier nog rondrijden. Bas heeft fanatiek foto’s gemaakt. Helaas kwamen we er achter dat onze auto ook een klein mankementje heeft: een steentje is op de zeefdruk van de voorruit geslagen waardoor we nu een redelijke barst hebben in de voorruit:S zal wel onder de verzekering vallen denken we dan!
Onderweg zijn we uiteraard even gestopt bij dit keer een Quiznos (beste broodjes ever volgens Jaimy dus thanx Paul voor de tip!) en uiteraard bij een Starbucks voor een cappuccino en een strawberry crème voor de nodige calorieën. We rijden wel redelijk door niemandsland heen dus thank god voor de tomtom (Van Bas moet ik even vermelden dat we niet op tomtom rijden maar op Sygic navigatie welke onwijs accuraat is en dat Bas oprecht durft te zeggen dat deze beter is dan TomTom!)
Eindelijk de interstate verlaten om binnen no time door canyonland te rijden. En wat is het mooi hier. We reden de rode bergen tegemoet en de eerste stop was alsof het anker uitgegooid werd: Bas zag een giftshop waar ze een soort prairiedorpje hadden nagebouwd. We zijn uitgestapt om rond te kijken en even in de giftshop rond te neuzen wat uiteraard weer resulteerde in aankopen. Ze hadden van opgezette ratelslangen tot mineralen en stenen die al dan niet uit het nationale park kwamen. We hebben dus weer even heerlijk met geld gesmeten om daarna door te rijden naar de volgende stop: een boom vol schoenen. Ik voeg wel een foto toe want het is best bizar om gewoon midden op de prairie/begin van de rode bergen een boom tegen te komen waar schoenen in hangen. Van slippers tot berenpantoffels, adidasjes tot crocs, van alle soorten een! Verwonderd zijn we verder gereden om een boom vol met bh’s tegen te komen, paarse gele en rode! Hier helaas geen foto van kunnen maken, ik vermoed dat jullie die liever hadden gezien dan die met de schoenen.
We reden verder door richting Zion national park. Een ongelooflijk mooi park met veelal rode stenen. De weg naar boven is helemaal over de berg heen dus je rijdt letterlijk dezelfde weg een keer of 3 maar dan elke keer een aantal meters hoger. Boven op de berg hebben ze een tunnel uitgehakt met daarin grote “ramen” waardoor je dus weer de canyon in kijkt. Zeer indrukwekkend en een heerlijk voorproefje voor de komende dagen. We zijn verder gereden naar ons einddoel Bryce Canyon. Hier hebben we ingecheckt en tot grote verbazing van Jaimy hebben ze de kamers behoorlijk opgeknapt. Gelukkig want dit was best hard nodig. In Bryce zijn we gaan eten, omdat daar gewoon niets anders is dan een restaurant en een winkeltje, om vervolgens nog wat boodschapjes te doen (appels en muslirepen) om op de kamer nog even televisie te kijken. Morgen een dagje Bryce Canyon en dan door naar de Grand Canyon!

• 18 September 2012 - 09:12

Mama Jaimy:

Natuurlijk....een boom met bh's...;p
    Hoe iemand op het idee komt om een "schoenenboom" te maken, dat kunnen alleen maar weer de Amerikanen zijn. Natuurlijk valt zo'n voorruit onder de verzekering, dat zijn ze daar gewend! Bryce Canyon alweer. Geniet
    en we kijken weer uit naar de foto's.
    xxxxx van ons

• 19 September 2012 - 17:11

Kim:

had een paar schoenen mee genomen jammie. bij de scheunenreus is het nou 4 oude schoenen inleveren 40 euro terug? haha vet zeg!xxx

• 23 September 2012 - 17:58

Sandra:

Stonk die schoenenboom niet enorm??