Snorklin' - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Snorklin' - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Snorklin'

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

13 Augustus 2016 | Australië, Port Douglas

Jaaaaaa we gaan snorkelen! De dag begon vroeg maar dat maakt niet uit als je hoort wat onze waanzinnige planning is! We gaan snorkelen op het great barrier reef. Niets beters te doen dan dit op een zaterdagochtend toch! We ontbijten nog even op de camping voordat we die verlaten en naar het parkeerterrein va de oceansurf rijden. Daar laten we de auto staan tot vanmiddag, anders moesten we nog een camping nacht betalen. De rit is echt ongeveer 500 meter en we parkeren de auto waarna we als twee kleine kinderen i neen snoepwinkel wederom een waver invullen (om moe van te worden) dat als we het leven laten, dat het bedrijf niet aansprakelijk is. Lijkt wel amerika hier. Afijn, we krijgen weer een wetsuit aan, dit keer een die iets krapper zit en jaimy doet herrinneren aan een nare vakantie in de Languedoc. Maar we mogen naar het strand lopen en vanaf het strand in de boot stappen, een soortgelijke als die we in airlie beach hadden en uiteraard weten we nu wat de beste plekken zijn. We duiken achterin de boot op een waterspattervrije plek en daar gaan we. Nu is het maar 9 km naar het reef en ongeveer 25 minuten bij slechts 15 a 20 knopen wind. En nu weten we dat we echt met rotweer hebben gevaren, in airlie beach maar ook in indonesie. Want zo’n boot is best leuk, als er geen achterlijke golven zijn. Na ongeveer 20 minuten varen zien we een soort strandje, heel apart, midden in de zee. Dit blijkt het rif te zijn wat door het tij bloot komt te liggen. De boot blijft dobberen en dan moeten we allemaal voor op de boot gaan zitten. We krijgen uitleg over het rif, wat we wel en niet mogen doen en instructies mbt veiligheid. Daarna mogen we flippers uitzoeken en is de oceaan voor ons!als eerste springen we de boo tuit richting het rif en binnen een paar slagen zitten we al boven alle kleuren anemonen en koraal en visjes. In alle kleuren. Er is zelfs 1 vis die in zijn eentje alle kleuren van de regenboog heeft. We zien botje (van de kleine zeemeermin) en nemo en dory! Helaas geen schildpad te bekennen, maar dat komt waarschijnlijk door het lage tij. We gaan na een dik anderhalf uur snorkelen nog een klein stukje verder langs het reef om te kijken of daat schildpadden zijn. We zien roggen en weer dorys en rainbowfish en eigenlijk alles wat je je kunt bedenken, echter weer geen schildpad. Maar we zijn dik tevreden, met blauwe zeesterren en zoveel vissen kun je niet ontevreden zijn. Bas is er inmiddels wel klaar mee dus gaat terug de boot in maar jaimy neemt het er nog eventjes van, het is tenslotte een once in a lifetime experience. Niet veel later wordt iedereen teruggeroepen en gaan we terug richting het strand. Het kleine strandje wat aantoont waar het rif is blijft nog lang in zicht. Wederom hebben we de beste zitplaatsen in de boot. Zo denkt een dame er anders over, die spuugt alles onder maar gelukkig niet in onze richting. En dat terwijl het echt heel erg meevalt qua geschud en geduw. Tegen half 1 komen we terug op het strand in cape trib en verlaten we de boot. We nemen afscheid van het strand en gaan richtign de auto om om te kleden. Het oorspronkelijke plan was om te douchen bij de camping en daarna doro te rijden, maar we zijn alleen maar heel erg zout dus besluiten eerst richting het vaste land te gaan. Dat betekent op naar de pont en over de daintree river. We rijden weer 3 kwartier door het prachtige oerwoud heen met af en toe een blik op de oceaan. Cape tribulation is een waar paradijs. De pont brengt ons weer in 5 minuten naar de andere kant van de rivier en na een uurtje rijden stoppen we in mossman voor weer een bottle shop en wat laatste boodschapjes. We besluiten in port douglas te gaan slapen en gaan daar 3 campings af, helaas allen bezet. Een big4 heeft nog een plekje voor ons, wel zonder stroom. Geen probleem, de laatste nacht overleven we dat wel! We worden geparkeerd op een soort overflow terrein als de camping vol zit met een prachtig uitzicht over de bergen. Missie 1 is douchen en we treffen waarempel de beste douche van de hele vakantie. Douchekop hangt op goede hoogte, straal is goed en het water is warm. Goed begin van de avond. Ons laatste maaltje met de camper gaat gekookt worden, pasta met pesto en tonijn en daarna ons allerlaatste nachtje. Morgen willen we toch nog even op koala jacht en dan rest ons het inleveren van de camper nog. Time flies when your having fun.

• 14 Augustus 2016 - 23:37

(schoon)mama Monique :

Ook nog gesnorkeld ter afsluiting. Mooi einde Vd vakantie, een hele hele mooie vakantie. Bon route terug.xx