Border security - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Border security - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Border security

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

31 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Vanmorgen de wekker weer mogen zetten want we worden om 8.50 opgehaald door de shuttle. Dit maal door een hele aardige man die normaal rijdt. Bas is in ieder geval al blij. We halen nog wat mensen op waarna we richtig het vliegveld rijden. Binnen het half uur zijn we daar en zoald de chauffeur aangeeft: zo snel is hij nog nooit op het vliegveld geweest. Heeft alles te maken met dat het vroeg is op zondag. Alles lijkt zeer voorspoedig te gaan. Inchecken lukt niet maar dat mogen we daarom aan de balie doen. Dan maar de security door en ontbijt! Alle spullen op de band en door de metaaldetector. Maar Jaimy ziet op de monitor al dat dat ze de x-ray van haar tas hebben uitvergroot. Even zuchten, dit wordt wat. Jaimy mag meelopen en er wordt gevraagd of ze een ninja wallet card bij heeft. Een wat?is dit ook een pokemon go ding? Nee ze dachten dat jaimy een werpster bij had. Bas stond al te lachen want dit kon toch niet. Ze bleken een aparte casing te bedoelen voor betaalpasjes. Tas open, spullen eruit en weer door de xray. Nog steeds niets te zien. Portomonee open, werd bijna uitgescheurd, nog een keer door de x-ray. Ondertussen omdat bas stond te wachten werd zijn jas en zijn schoenen geswapt op explosieven. Daar staan we dan op een binnenlandse vlucht waar we helemaal binnenstebuiten worden gekeerd terwijl we alle internationale vluchten hebben overleefd. Afijn.
De douaneambtenaar komt er inmiddels achter dat jaimy een magneetje in de handbagage heeft, een magneet die gisteren gekocht is bij de warf in sydney. Jaimy mag zelf haar tas inpakken en dan mogen we doorlopen. zeer vreemde gang van zaken. Na een broodje te hebben gescoord zijn we bij de gate gaan zitten waar helaas bleek dat er vertraging was. We kregen van qantas een tegoedbon van 20 dollar aangeboden en zijn daarvan een smoothie en een muffin gaan halen in afwachting van de omboeking van de vlucht. En dit bleek nog geen uur te duren. Voordat we het wisten moesten we rennen naar gate 4 waar een nieuw vliegtuig stond te wachten, zonder catering want qantas vond het belangrijker dat we op tijd op plaats van bestemming waren.. en ze hadden natuurlijk al 20 dollar gespendeerd aan ons. De vlucht duurde maar een uurtje en voordat we het wisten werd de landing alweer ingezet.
Brisbane here we are!
De koffers hadden we binnen no time en ook de shuttle naar het hotel was weer snel geregeld. In het zonnetje (jaaaa het is heeeerlijk weer hier) hebben we gewacht tot de shuttle kwam die ons vervolgens bij de eerste beste wolkenkrabber afzette. Een superdeluxe fancy hotel waar we op de 8e verdieping met uitkijk over de helft van brisbane een kamer kregen met een eigen balkonnetje! De koning te rijk hebben we eerst een half uur zitten gapen op de kamer van alle luxe en weelde om ons heen. Na nog even van het balkon te hebben gekeken hebben we besloten een wandeling te maken door het park wat dicht in de buurt ligt. Het is een aangelegd park compleet met regenwoud-achtige planten, watervallen en vijvers. Prachitg om doorheen te wandelen. Dat dacht ook de rest van brisbane (en alle pokemon go spelers ook) want het park werd gebruikt als bbq-standplaats en speeltuin voor kinderen. Na een flinke wandeling zijn we wat meer het centrum ingelopen en wat gaan drinken in het zonnetje, wat overigens van korte duur was want door de vele wolkenkrabbers is de zon om half 5 weg. We zijn terug gewandeld naar ons hotel waar we nog een bierjte hebben gedronken en daarna heerlijk onder het genot van een fles wijn hebben gedineerd in het restaurant dat bij het hotel hoort. Hierbij kwam een gratis uitkijk over de skyline van brisbane. Wederom genieten.
Nu rest ons nog de route uit te stippelen voor morgen. We willen morgen de camper ophalen en proberen in hervey bay tekomen, dat is vlakbij frasier island wat onze eerste echte stop gaat zijn. Het camper avontuur kan nu echt beginnen!

• 01 Augustus 2016 - 11:24

Stephanie:

Op naar het volgende avontuur! Have fun!

• 01 Augustus 2016 - 21:46

Yvonne:

Ja, border security op binnenlandse vluchten.. ik weet er alles van. De ene keer mag je aardappelschilmesje gewoon mee, de volgende keer kijken ze je strak aan en vragen streng of je een MES bij je hebt.
    Fijn dat jullie even van de luxe hebben genoten, nu het avontuur in de camper!

• 02 Augustus 2016 - 01:07

(schoon)mama Monique :

Haha en wij maar denken dat de naam Van der Sloot alle douaniers op scherp zetten, maar nu blijkt het Jaimy te zijn ....met een magneetje. Wel weer even spannend.
    Wat betreft de Pokémon go spelers die zitten echt overal, zelfs hier in Frankrijk in ons dorpje met 44 inwoners en 17 koeien.
    Jeuk het avontuur met de camper gaar beginnen, geweldig lijkt met dit. Veel foto's maken hè en doe voorzichtig met dat ding :)
    Xxxxxx

• 03 Augustus 2016 - 19:33

Kim:

Geweldig om je mooie reisverhalen te lezen! Wat maken jullie veel mee.. genoeg te kletsen dus als jullie terug zijn!
    Wij missen jullie wel hoor! Doe voorzichtig en op naar het volgend reisverhaal!
    Dikke kus van ons en dikke knuf van femmie