Enode en E3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Enode en E3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Enode en E3

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

30 Juli 2016 | Australië, Sydney

Vanmorgen hebben we meteen de shuttle voor morgen naar het vliegveld geregeld, kan maar gedaan zijn, waarna we richting Bondi Beach zijn gegaan. De lucht is strak blauw dus dat beloofd wat. Met de bus duurde het ongeveer een half uurtje voordat we uitkeken op de prachtige baai midden i neen grote stad. Bondi betekent “golven breken op de rotsen” vrij vertaald en dat was ook te merken. We zijn eerst een ontbijtje gaan scoren bij the bavarian beach house waar zelf schnitzelfs van 1 kg op het menu stonden!! Wij hebben gewoon een bruine boterham gepakt met een eitje en ons eerste echt lekkerre bak koffie. En toen was het dan echt zo ver! Bondi Beach, compleet met het lifeguard huisje in het midden. We zijn vanaf de rechterkant van het strand, waar het hotel met zwembad zit, het strand op gegaan en de schoenen uit gedaan en richtign het water. En dat was KOUD. Zeg mara gewoon ijskoud. Omdat het strand iets lager ligt dan de weg is er geen wind, dus op het strand zelf lopen gaat prima. Dat hebben we dan ook gedaan en we zijn het hele strand afgelopen, genietend van de zon, lachend om chinezen die helemaal achterlijk doen met het maken van foto’s. bondi is eigenlijk vergelijkbaar met enode. Het is een aangelegd strand met super fijn zand in het midden van de stad. Ideaal in de zomerdag maar waarschijnlijk ook enorm druk. Wij hebben na een strandwandeling van een 3 kwartier wel behoefte aan verkoeling en zien tot onze verbazing een ben & jerrys met schepijs. Half kwijlend hebben we beiden een sundae besteld met ijs wat we in nederland niet kennen. Daarover wordt og eens lekker caramel gegoten en een koekje in geduwd en kalar is kees. Je begrijpt dat onze ogen groter waren dan onze maag. Met ijsje en al zijn we naar de hop on hop off bus gegaan en die heeft ons helemaal langs de kust gereden met prachtig uitzichten over de baai waar sydney aan ligt. Ondertussen misselijk van het ijsje (maar het is op gegaan!) besloten om met de boot richting Manley te gaan. Manley ligt een de overkant van sydney en je kunt met het openbaar vervoer (ferry) daar komen in ongeveer een half uurtje. Om onze traditie in stand te houden en in elke stad een boottochtje te maken zijn we op zoek gegaan naar de warfs. Daar hadden we geluk want 8 minuten later zou de ferry vertrekken. Met een klein sprintje stonden we op de boot en hadden ook nog eens de beste plek met het beste uitzicht. Het is warm vandaag dus de zeewind brengt verkoeling. Terwijl we wachten op vertrek komen er meer mensen achter dat wij een goede plek hebben. Even breed staan en ons plek behouden. We vertekken en varen de haven uit langs the opera house en wat een fantastisch uitzicht. Als we ooit het gevoel zouden hebben in australie te zijn, dan is dit het. Links zien we de harbour bridge en rechts het opera house. Onbeschrijflijk. De ferry vaart langs de “kust” en het isg ewoon genieten. Aangekomen in Manley wat vergelijkbaar is met het e3-strand zijn we zo zen dat we besluiten meteen terug te gaan en nog een keer van de boottocht te genieten. Zo gezegd zo gedaan. Wederom weten we een prachtige plek te bemachtigen en het genieten kan weer verder gaan. Bij aankomst in de haven vinden we het toch echt tijd worden voor een beirtje. En dat besluiten we aan een van de warfs te gaan drinken, bij de opera bar aan de voet van het opera house. Het is echt mega druk op de warfs en iedereen zit op zijn telefoon te kijken. We trekken de conclusie dat hier gratis internet zal zijn. Na twee biertjes en een zonsondergang lopen we langszaam richting hyde park en wederom komen we grote hordes met mensen tegen. Wat blijkt als we even wat beter staan te kijken, het zijn pokemon go spelers. Jaimy fluistert nog even mysterieus tegen een stelletje dat twijfelt: nooo they are there, go look over there! zij konden er niet om lachen, wij gelukkig wel. Diepe zucht. We lopen in een klein half uur richting hyde park en omdat de zon al onder is is het goed donker geworden. En het lijkt wel alsof iedereen hier trouwt op zaterdag, dikke bentley’s mercedessen en oude sportautootjes rijden voorbij, voorzien van tule voor het raam (we gokken een deel van de jurk). Nadat we door hyde park zijn gelopen en nog wat pokemon go spelers hebben afgeschud komen we terecht in een restaurantje dat gerund wordt door de meerst uber gayman ever. Uiterlijk a la pavarotti, licht op de voeten als een ballerina. De beste man is zeer gecharmeerd van bas die dan ook veel klopjes op de rug krijgt en soms net iets te lang wordt aangeraakt. Onder het genot van een fles wijn (want bier hadden ze niet) eten we ons maaltje en genieten nog even na van een perfecte dag in sydney. Morgen gaan we helaas verder richting Brisbane waar een heel nieuw avontuur op ons wacht!

• 02 Augustus 2016 - 00:51

(schoon)mama Monique :

Gaaf weer. Ik had al veel verhalen gehoord over Sidney en wat voor een geweldige stad het is. Jullie bevestigen dit alleen maar. Nu op naar het volgende avontuur....de camper
    Groetjes vanuit claon xxxxxx

• 04 Augustus 2016 - 15:04