Bye bye Indonesia - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Bye bye Indonesia - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Bye bye Indonesia

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

17 Augustus 2015 | Indonesië, Sanur

En dan zaten we toch echt aan het laatste ontbijt in indonesie. Vandaag wilden we eerst gaan snorkelen in de zee en daarna nog even in het zwembad hangen. En zo zijn we na het ontbijt ook de boulevard op gegaan om een mooi pleke uit te zoeken waar rink koffie kon drinken en wij konden gaan snorkelen. Zo gezegd zo gedaan en rink installeerde zichzelf op een grote sofa terwijl yvonne, bas en jaimy het water in gingen. Yvonne had het al snel gezien. Niets te zien, nog geen visje. Tja dan de plannen maar wijzigen en iets gaan drinken.
Na de bekende cappucino zijn we wederom de winkeltjes langs gegaan omdat het t-shirt met de vlinder toch nog steeds de aandacht van yvonne trok. Na 100 winkels en lookie lookie no buy waren we helemaal gek geworden van alle verkooplui dat we besloten niets te kopen en lekker te gaan lunchen. Na de lunch zijn we terug gegaan naar het hotel om daar nog even te zwemmen en te genieten van de laatste zonnestralen.
We zouden in eerste instantie om half 8 worden opgehaald maar omdat Bas en Jaimy al naar Kuta waren geweest wisten ze dat het vliegveld niet zo ver was als verwacht. De taxi werd gebeld en gevraagd een uur later te komen. En daardoor hadden we wat meer tijd om te gaan eten. We besloten nog een laatste keer op het strand te gaan eten en hebben van onze laatste nasi voor de komende twee maanden genoten. Daarna zijn we toch nog even de winkelstraat ingedoken om te kijken hoe we onze laatste rupiahs konden uitgeven. Dat lukte yvonne met het kopen van haar vlindershirtje.
Teruggekomen in het hotel hebben we de koffers dichtgeritst en stond er al een chauffeur op ons te wachten, jawel de eerste chauffeur die fatsoenlijk engels sprak. We hebben een hele leuke rit naar het vliegveld gehad met gesprekken over poepkoffie (want de chauffeur begreep niet waarom wij zo graag poepkoffie dronken maar was er wel blij om aangezien het goed was voor het toerisme).
Dat was dan het einde van onze reis. We waren binnen no time ingecheckt en voordat we het wisten mochten we al boarden. Nog sneller dan verwacht keken we vanuit de lucht over de snelweg waar we zojuist nog reden, maar waar we dus nu boven hingen. De 9 uren durende vlucht was voornamelijk een slaapvlucht aangezien we om half 12 in de avond vertrokken, dus ook voordat we het wisten waren we weer op Dubai. Daar hebben we nog even wat gedronken en een filmpje gekeken en toen mochten we weer door naar onze laatste vlucht met de a380 richting dusseldorf. Toen we aankwamen bij het boarden werden onze tickets verscheurd. Heel even waren we bang dat er iets mis was gegaan. Maar de aardige meneer van emirates zei “ christmas came early for you this year”… de lach op ons gezicht werd mega groot toen we onze nieuwe ticket terug kregen. Daar stond heel groot boven: bussiness class. We mochten bussiness class vliegen!!! Al huppelend gingen we richting de gate waar we het vliegtuig in werden geleid door een aparte slurf, want je zou maar eens tegelijk met de economy class in moeten stappen. We kregen prachtige stoelen (die gestrekt plat konden en om konden worden getoverd tot een bed) en kregen ook meteen champagne aangeboden. Met onze eigen afstandbediening, breedbeeldtv, tablet, eigen koelkastje met drinken, sokken, ooglapje en dekentje kregen we het keuze menu van de dag aangeboden. We mochten gewoon nog gaan kiezen wat we wilden eten ook. Onze dag kon niet meer stuk. We hebben heerlijk ons laten verwennen en genoten van de 6 uur durende vlucht waar we niet eens zo heel erg verfrommeld uit kwamen. Dit was echt even de kers op de taart, een mooie afsluiter van een fantastische vakantie.

We hebben prachtige plekken gezien zoals de Borobudur en zijn op een kampung geweest om op een gamelan te spelen. We hebben uren in de auto gezeten en zijn langs de mooiste huizen gereden, maar ook langs de grootste krotten. We hebben helse boottochten overleefd, een zeeschildpad gezien tijdens het snorkelen en een werkende vulkaan beklommen. De mensen zijn schatten en het cultuurverschil is groot maar we zijn in watten gelegd en hebben (bijna (boot)) elk moment genoten. Indonesie is schitterend, maar dat zou je zelf in het echt moeten zien. Het was werkelijk een fantastische vakantie met heel veel hoogtepunten en we hebben prachtige herinneringen gemaakt.

Nu zijn de 3,5 week ineens voorbij en genieten we weer van de boterham met kaas, het wisselvallige weer en het feit dat we zelf ons bed om moeten maken. Maar 1 ding is zeker, de komende 2 maanden eten we geen nasi!

• 26 Augustus 2015 - 22:55

Mama Jaimy ;p:

Mooie afsluiting van een nog mooiere vakantie.
    wij hebben het voor jullie aan deze reis begonnen gezegd....dit wordt een reis om nooit meer te vergeten :)
    Welkom thuis.