Terror horror boat trip from hell part 2 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Terror horror boat trip from hell part 2 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Terror horror boat trip from hell part 2

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

15 Augustus 2015 | Indonesië, Sanur

Om half 9 zijn we voor de laatste keer op het strand gaan ontbijten. Het prachtige uitzicht over lombok nog even op het netvlies brandden voordat we Gili achter ons gaan laten. Het was hier prachtig maar we gaan kijken wat bali nos nog te bieden heeft.
Om half 12 zou onze boot vertrekken naar bali, maar zolas we al gemerkt hadden is de tijd hier van rubber. Om half 12 kwam er inderdaad dezelfde boot als dat wij hadden op de heenreis, maar alleen de mensen met een blauw bandje mochten instappen, en wij hadden een oranje. Na nog eens een dik half uur wachten (wat natuurlijk heel fijn was voor de zenuwen) kwam de gilicat 1, een kleinere boot, katamaranachtig en die open was van achteren. We konden onze lol niet op en dachten alleen maar aan de frisse lucht die we nu zouden hebben meteen ontstond er strijd. er stonden fransen naast ons die duidelijk als eerste de boot op wilden en daar alles aan wilden gaan doen.. We hebben moeten vechten op een plekje waarvan wij dachten dat hij perfect was want uiteraard waren er een aantal franssen die vonden dat ze met hun rugzak een plek konden reserveren. niet met dezeMols party on board! De boottocht bracht ons eerst naar lombok. Waarschijnlijk omdat hij wel zijn vaarroute moet varen ookal hoeft hij hier niemand op te pikken. We zijn niet gestopt en via de stijger doorgegaan naar volle zee. De zee was een heel stuk ruiger dan op de heenweg. Maar met frisse lucht, cinnerizine en water bij de hand ging het redeijk. Jaimy zat precies op de enige plek in de boot waar het water continue naar binnen sloeg dus zij was na 10 minuten al helemaal doorweekt. maar het was kiezen of delen frisse lucht en nat worden, of afgesloten zitten en droog blijven. keuze snel gemaakt..
Na ruim 3 kwartier langer te hebben gevaren dan op de heen weg kwamen we eindelijk aan in Padangbai. Vanuit daar werden we door een transfer naar sanur gebracht maar Bas en Jaimy doken nog even snel het parkeerterein op om achter een auto droge kleren aan te trekken, want zij waren beiden redelijk doorweekt.
De autorirt duurde lang. We hebben bijna een uur in de file gestaan omdat er een demonstratie was, of mischien was het een optocht, we konden er niet veel van maken. ondertussen was het zeezoet op Jaimy opgedroogd en daar kon je zo een vaatje vanaf vegen.
Maar eindelijk tegen half 6 kwamen we aan in ons shotel. het eerste wat we gingen doen was dan ook een duik in het zwembad. even het zout eraf en even in wel fijn water liggen. inmiddels hadden we ook ontdekt dat we links en rechts toch wel wat verbrand zijn van de boottocht, ondanks het smeren. maar goed, dat is met een dag ook wel weer bijgetrokken. na wat baantjes zijn we gaan douchen op onze kamer. We hebben heerlijk ons eigen kamertje me uitzicht over het zwembad zwembad. In dit laatste hotel komen we de laatste dagen wel door. het is omgeven met de mooste bloesembomen en vijvertjes met waterlelies. ons hoor je dus niet klagen.

• 17 Augustus 2015 - 14:14

Mama Jaimy ;p:

Oranje bandje, dat staat natuurlijk voor Nederland. :)
    Wat jammer nu weer van die Fransen, die brutaaltjes moeten uit het zuiden van het land komen. Noorderlingen doen zoiets niet....;p (denk ik...hoop ik). Maar het klopt wel zo'n beetje dat jullie dat elk jaar treffen.
    Gelukkig niet ziek geworden op de boot, alleen (zeik)nat. Ik weet ook waarvoor ik zou kiezen.
    Geniet van de laatste dagen op Bali, zoals wij hebben genoten van de geweldige verslagen die je gemaakt hebt. Het leek alsof we er zelf bij waren ..geweldig.
    Doe de groetjes van ons ...en een lebber van elmo :) aan iedereen. xxxxx