Tegallalang - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Tegallalang - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Tegallalang

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

11 Augustus 2015 | Indonesië, Ubud

Om 6 uur werden we gewekt door kabaal, bas dacht dat de airco de brui eraan gaf maar het bleek een enorme stortbui te zijn. En dan regen echt met bakken eruit. Jaimy had toevallig de avond ervoor de was binnen gehaald in de hoop dat deze beter zou drogen en dat was nu het geluk. Want letterlijk alles was tot op de drempel nat. Na nog 2,5 u te hebben geslapen werden we wakker met wat bewolkt weer en enorm hoge luchtvochtigheid. Eerst zijn we een hapje gaan eten bij het hotel. Daarna hadden we bedacht dat we fotos wilden maken van rijstvelden. Yvonne heeft een chauffeur geregeld en Bas en Jaimy gingen graag mee foto’s maken bij het Tegallalang rijstplateau. Rink greep zijn kans om even een uurtje te relaxen en bleef bij het hotel.
De chauffeur kwam ons halen bij het hotel en reed ons verder de berg op. Via kronkelwegen door de jungle reden we van dorpje naar dorpje om uiteindelijk bij een terras van rijstvelden uit te komen. Het uitzicht was prachtig. Een aantal boeren waren aan het werken op het veld en dat gaf goed zicht op wat deze boeren voor werk moeten doen om de rijst te oogsten. Het uitzicht was prachtig. Er stond zelfs een bruid te poseren in de rijstvelden. Zij vond het uitzicht duidelijk net zo mooi.
We zijn met de chauffeur weer terug gegaan naar het hotel waar we rink bij een van de zwembaden vonden in complete relax-modus. Zelf waren we ook toe aan een verfrissende duik dus zijn we om gaan kleden. Helaas, zoals elke vakantie, worden we weer achtervolgd door fransen die het zwembad kapen. Fransen zijn vreselijke luidruchtige vakantiegangers en zij hadden dan ook 3 zwembaden in beslag genomen. Maar Bas en Jaimy zijn niet voor 1 gat te vangen, zij zijn hun eigen zwembad op gaan zoeken en hebben daar heerlijk gedobbert. Het zwembad werd langzaam een nederlands zwembad omdat iedereen zich irriteerde aan de fransen. Uiteindelijk lagen er maar liefst 4 nederlandse gezinnen in een klein zwembadje omdat 1 frans gezin het grootste zwembad had gekaapt. Stiekem was het nog gezellig ook.
Na het genieten van het zonnetje zijn we gaan omkleden om op tijd met de shuttle mee te kunnen naar het stadscentrum. We zaten al even te wachten toen, jawel, een frans gezin het voor elkaar kreeg om voor te dringen en als eerste met de shuttle mee te gaan. Diep ademhalen en loslaten. Niet veel later zijn wij ook naar het centrum gegaan en zijn via een andere winkel straat richting monkey forest gelopen. Monkey forest is het einde van de winkelstraat waar aapjes leven. De apen zijn vrij bang en de geruchten gaan dan ook dat de ehbo post in het monkey forest het drukst bezocht is van alle ehbo posten in indonesie, maar dat terzijde. We zijn op veilige afstand gebleven en hebben kleine apen met baby’s op de buik gezien. Daarna zijn we gaan eten bij een restaurantje waar bas en rink de kleinste portie ooit kregen. Vreemd genoeg was het wel het lekkerste rund wat ze tot nu toe hier hebben gegeten. Na nog een flink toetje zijn we met enige haast terug naar de heilige tempel gelopen waar een Lecong dans opgevoerd zou worden. We konden natuurlijk niet op Bali zijn geweest zonder de traditionele Lecong dans te hebben gezien.
We kwamen in een open lucht tempel, die we hier al zoveel hebben gezien. Maar nu was er een groot rood kleed neergelegd welke werd omlijst door soort van gamelan spelers. Een heel orkest zat klaar en begon al snel te spelen. Op de muziek werden vervolgens dansen uitgevoerd, een verhaal over een prinses die niet met de grote boze man wilde trouwen en gered werd door een monkey-god. De echte betekenis zoeken we nog op. De uitdrukking op de gezichten van de dansers en de passende muziek erbij maakten dat de voorstelling echt geweldig was. En ook al verstond je niet wat er gebeurde, je kon wel het verhaal volgen. De fotos zullen voor zich spreken.
We zijn met de shuttle weer terug gegaan naar het hotel en hebben daar nog een frappe gedronken. Morgen vervolgen we onze reis en moeten we helaas dit fantastische resort achter ons laten. Ik ben bang dat we dit niet meer tegen gaan komen. Maar wie weet wat Gili ons kan bieden!

• 13 Augustus 2015 - 17:14

Mama Jaimy ;p:

Hahaha de Balinese dansen, geweldig. Mooi hè die handjes,. Die had jij ook volgens de pianolerares....
    Rijstvelden zijn prachtig om te zien, zeker die verschillende plateaus.
    Het is inderdaad wel toevallig dat jullie elke vakantie Fransen tegen komen. Maar je moet maar denken Engelsen zijn nog luidruchtiger ;p
    Geniet van de laatste paar dagen ......