Terug naar Java - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Terug naar Java - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Terug naar Java

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

06 Augustus 2015 | Indonesië, Soerabaja

De dag begon weer met een ontbijtje in het hotel, dit keer zonder kinderen in de lift. Onze chauffeur kwam ons om 10 u ophalen om ons naar het vliegveld te brengen. Onderweg hadden we een bijna dood ervaring, we kwamen bijna klem te zitten door een rare inhaalactie tussen de betonnen vangrail en een auto die wilde inhalen. Met de schrik vrijgekomen kwamen we aan op het vliegveld van Makassar. Super de luxe nieuw aangelegd en in prima staat. We hadden de bagage weer binnen no time gedropt en vrij snel ingecheckt. Toen we door de security moesten werd yvonne teruggeroepen met de vraag of ze een mes bij had. Nee natuurlijk… o ja toch wel. Ze had voor de treinreis naar Yogja een aardappelschilmesje ingepakt. Deze is dus op Yogja door de security gekomen. Helaas niet in Makassar en hij moest worden ingeleverd. Al lachend gingen we op zoek naar de gate. Natuurlijk snuffelden we nog even in de winkeltjes als tijdverdrijf en hebben we een lekker bakkie starbucks gedronken.
De vlucht naar Surabaya duurde ongeveer 1,5 uur en met wat vertraging kwamen we aan op wederom een nieuw verbouwd vliegveld. Een chauffeur stond wederom klaar om ons naar Malang te brengen. Het verkeer is hier op oost-java niet veel anders maar het echte indonesie gevoel is wel meer aanwezig. De straten zijn voorzien van kleurrijke huizen, afgewisseld met rijstvelden. Kortom een kleurenexplosie. Rond kwart over 4 kwamen we aan bij enny’s guesthouse waar een nederlands sprekende vrouw ons ontving. Ze vond dat we eerst even bij moesten komen van de reis, dit onder het genot van een kopje koffie. We konden kiezen, nescafe of javaanse koffie. Heerlijk met een stukje koek erbij. Onze chauffeur blijkt de komende 4 dagen met ons op te trekken en wilde ook iets afspreken voor de volgende dag. Zo gezegd zo gedaan en met wat tips van de eigenaresse hebben we om 10u morgenvroeg afgesproken. Daarna mochten we de kamers bekijken. Er waren voor ons kamers beneden beshchikbaar of anders kamers boven. Een van de kamers beneden was de bruidsuite en schitterend ingericht. Boven was een soort dakterras met huisjes bekleed (van binnen en buiten) met bamboe. Omdat er geen andere gasten boven zijn hebben we ook de tuin tot onze beschikking. Bas had de keuze zo gemaakt en zo kwamen we uit op twee kamers boven. Nadat bas en rink de koffers naar boven hadden gesleept hebben we eerst lekker allemaal een bintang gedronken op ons prive terras. De avond viel en we hebben genoten van het heerlijke klimaat hier. Omdat we wat hoger zitten is de temperatuur aangenamer en staat er een klein windje. Heerlijk dus. Nadat de bintangs verorbert waren zijn we naar een restaurantje gegaan wat ze vanuit het guesthouse aanraadden. Het zou een restaurantje zijn met traditionele javaanse gerechten. Maar gelukkig voor rink hadden ze ook pizza. We hebben heerlijk gegeten met uiterst aardige bediening. Nadat we gegeten hadden zijn we terug gegaan naar het guesthouse waar we weer lekker op ons prive terras zijn gaan zitten met een kopje thee. Kortom op deze reisdaag hebben we echt lekker rustig aan gedaan en genoten. Het is een wereld van verschil met de grote stad hier, tenminste op het eerst oog. Natuurlijk helpt he took dat we ons eigen plekje hebben hier om even lekker bij te komen. Helaas is het maar voor 1 dag. Morgen gaan we Malang verder ontdekken en krijgen we de city tour. Daarna gaan we een theeplantage bezoeken en uiteindelijk is ons doel om naar de bromo vulkaan te gaan. Allemaal blij weer voet te hebben gezet op Java, waar de mensen tot nu toe het gemoedelijkste zijn.

• 09 Augustus 2015 - 10:04

Mama Jaimy :):

Fijn dat de autorit toch goed is afgelopen, zal wel een schrik ervaring zijn geweest. De javaanse bevolking zijn schatjes, dat blijf ik zeggen. heerlijk gastvrij en gemoedelijk. plan plan (rustig aan). Geweldig dat Rink zover van huis een pizzaatje besteld, hij heeft gelijk . Geniet van het luxe hotelletje en op naar de theeplantage.
    Groetjes vanuit Frankrijk xxx ook van Joep en Milan ;)

ps: sorry voor de vele reacties op het vorige verhaal, maar op een of andere manier wilde hij mijn reactie niet plaatsen. na een paar keer drukken heb ik de boel afgesloten en de volgende dag zag ik wat ik gedaan had mwahaha