Op naar Yellowstone! - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu Op naar Yellowstone! - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

Op naar Yellowstone!

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

13 September 2012 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Vandaag zijn we vroeg opgestaan omdat we een hele rit voor de boeg hadden. Het was prachtig weer dus hebben rustig aan onze spulletjes gepakt en de auto geladen. Eerst zijn we nog een keer Casper ingereden om te gaan tanken om vervolgens de reis voort te zetten over de interstate.
We hebben gekozen voor de lange route waardoor we als het ware door de Rockies maar om Grand Teton en Yellowstone heen reden. Het uitzicht veranderde elke 10 mijl. Ongelooflijk blauwe luchten waar een wolkje aan te zien was maakte ons uitzicht nog mooier.
Onderweg zijn we nog een keer gestopt om te tanken, en geloof het of niet! Ze verkochten hier wel bier! Bas dus snel een 6pack gehaald. De dame achter de balie was wel verbaasd, ze had nooit verwacht ooit nog een buitenlands rijbewijs te zien.
We hebben heel Wyoming doorgereden om via Montana naar de noordingang van Yellowstone te gaan. Aangekomen in Montana was het landschap weer compleet anders dan in Wyoming. Hier wordt ook meer naar olie geboord, het stikt in sommige stadjes en er zijn grootse raffinarderijen.
Eindelijk gaf de tomtom aan dat we linksaf mochten na een hele tijd rechtdoor. De afslag leidde ons recht tussen twee bergen door. We reden langs de berg en het riviertje een kronkelig pad op. En daar stond de grote toegansarch die ons yellowstone in bracht. Uiteraard gestopt voor de eerste foto bij de eerste ingang van een national park. Er stonden net twee (al op leeftijd zijnde) verliefde dames een foto te maken met een iPad en zij wilden maar wat graag een foto van ons maken en wenste ons de reis van ons leven toe. Erg enthousiast onthaal.
We zijn doorgereden naar de Ranger waar je de entrance fee mag betalen en hebben een pas voor alle parken gekocht. De weg bracht ons vervolgens weer met een kronkel de berg op en daar lag een hotel te wachten. We reden langs super schattige cabins maar leek ons niet dat we daar in zouden slapen, dat geluk hebben we niet. Daar aangekomen was de balie dame helemaal blij dat we een voucher hadden want het was ongelooflijk druk en ze had al zoveel mensen weg moeten sturen. Ze heeft onze sleutels (echte sleutels dit keer) gegeven en ging een plattegrondje tekenen. Wij met de auto erheen en wat blijkt: we hebben gewoon een cabin! Met een veranda(tja) en gewoon super schattig uber amerikaans! Helemaal heppie en onder de indruk ons parkje even rondgelopen. Blijkbaar zijn er ook cabins zonder douche en toilet, die van ons heeft er godzijdank wel een! We hebben nog even in het zonnetje op onze veranda gezeten en zijn toen gaan eten bij het enige restaurant wat er hier is. We hebben wederom een Prime Rib en een Bison steak gegeten en het was overheerlijk (en uiteraard wordt alles medium of medium rare gegeten, vlees moet rood zijn en amerikanen kennen alleen "well done" als in aangefikt)! Terug naar onze schattige cabin om met alle boekjes die we geskoept hadden bij de hotel balie een plan te maken voor morgen. Al zittend op onze veranda hoorden we een of andere achterlijke vent de hele tijd fluiten. We zaten al wat te kijken en er liep wel een oude man maar verder geen aandacht aan gegeven. Ineens zien we aan de rand van de berg waar de cabins tegenaan liggen een groepje van 3 elks staan. Bas met camera in aanslag de berg op en die heeft een mooie foto kunnen maken. Toen we beneden kwamen zagen we allemaal mensen kijken maar de elk had er weinig zin in en wandelde rustig de berg over. Wij weer terug naar onze veranda tot we er ineens 14 voorbij zagen wandelen! Wij dus weer terug het pad op en gaan kijken. Onze buren stonden ook al te kijken en gaven meteen de verrekijker zodat we nog van dichtbij konden kijken ook. Het mannetje (de bull) was blijkbaar de berg aan het verkennen en zijn harem (de dames) van maar liefst 14 stuks liep achter hem aan. Toen bas dus zo vrolijk de berg ophuppelde heeft hij een foto gemaakt van een van de dames maar de bull heeft waarschijnlijk vlakbij gestaan. Dit is tenminste nog eens wat anders dan alleen maar eekhoorntjes!
Moe maar helemaal zin in ons avontuur in Yellowstone zijn we gaan slapen in ons superschattige houten huisje! ik zeg zie foto :D

• 16 September 2012 - 12:30

Paulr:

Ik zeg goed bezig met jullie eigen veranda en dikke nieuwe bak naast de deur haha.
    Heerlijk hoor american life! Zeker gaaf dat de elk's jullie al kwamen welkom heten in yellowstone.
    Met jullie verhalen is het net of ik erook bij ben haha. Goed bezig.
    Have fun saampjes! Grtz

• 16 September 2012 - 13:55

Kim:

@ paul nou dat heb ik nu ook, ik geloof dat ik al twee weken met zulke verhalen vakantie heb...

wat een schattig huisje, en die auto... pppffff mis alleen nog een paar kleine basjes die met een tuinslang aan het spelen zijn???

kei veel plezier nog schatjes en tot het volgend verhaal...

xxxxx kim

• 16 September 2012 - 19:43

Mama Jaimy:

Inderdaad een geweldig leuk huisje met een geweldige auto ernaast geparkeerd.
    Prachtig dat je die beesten van dichtbij te zien krijgt. benieuwd naar de foto's.
    xxxx van ons

• 22 September 2012 - 19:08

Sandra:

Wieltjes eronder en meenemen die hap!