You didn’t had fun if you didn’t get wet! - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu You didn’t had fun if you didn’t get wet! - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Bas en Jaimy - WaarBenJij.nu

You didn’t had fun if you didn’t get wet!

Blijf op de hoogte en volg Bas en Jaimy

07 September 2012 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Vandaag werden we wakker in het mooie Niagara Falls. Tegen de klok van 11 uur zijn we op zoek gegaan naar de watervallen. Het was ongeveer 10 minuten lopen vanaf het hotel naar de watervallen. Bij de ingang van het park aangekomen zagen we… jawel!!!! Het Hard Rock Cafe!!! Dus die missie zou in ieder geval geslaagd zijn! Maar eerst op naar de watervallen.
Via een leuk aangelegd parkje kom je aan de rand van een van de stromingen uit. Daar hebben we best lang staan kijken tot we ons realiseerden dat we bij een van de watervallen stonden. Snel zijn we doorgelopen en inderdaad, we stonden bij de American Falls. Daar vlakbij zat een observation deck, daar ook maar meteen even gaan kijken.
Het observation deck gaf uitzicht op de American Falls, de Bridal Vail Falls en de Horseshoe. Vanuit het deck kon je ongeveer 17 verdiepingen naar beneden en daar lag de Maid of the Mist klaar voor vertrek. Stomme toeristen dat we zijn, uiteraard willen we die ervaring niet missen.
We kregen beiden een felblauwe regenponcho, die uiteraard “one size fits all” was en we mochten aansluiten in de rij. We zochten een plekje aan de reling en wachten rustig af tot we onze poncho echt nodig zouden gaan hebben. Eerst kwamen we voorbij de American Falls welke wel voor een klein beetje nevel zorgden. Daarna kwamen we langs de Bridal Vail Falls, waar we al een hele trap zagen waar ook mensen door de waterval aan het klimmen waren. Vervolgens doemde voor ons op de Horseshoe Falls. Een enorm hoefijzervorminge waterval aan zowel de Amerikaanse kant als de Canadese kant. En hier hadden we onze poncho nodig. Het water kwam met zoveel geweld naar beneden dat we tegen elkaar moesten schreeuwen om elkaar maar een beetje te kunnen verstaan. De camera hadden we al snel opgeborgen want alles maar dan ook alles was doorweekt, een poncho helpt daar niet echt meer tegen. Maar wat een ongelooflijke ervaring, met een big smile stonden we in de grootste waterval die de Niagara rivier te bieden heeft.
Toen iedereen doorweekt was, bracht de schipper ons weer terug aan land.
we zijn nog even naar het observation deck gegaan en hebben nog even gekeken. Daarna hebben we besloten om naar de Horseshoe te gaan lopen. Dat beloofde nog een behoorlijke wandeling te worden. Over een brug, die over de American Falls liep werden we weer naar een klein parkje gebracht en van daaruit kwamen we precies tussen de Bridal Vail en de Horseshoe uit. We zijn naar het uiterste puntje gelopen van de Horseshoe en hebben daar echt ongelooflijke fotos kunnen maken. De Amish hadden ook een dagje uit waardoor we echt omgeven werden door dames en heren met dezelfde kapsels. Vanuit de Horseshoe zijn we teruggelopen en gaan kijken of we de trap bij de Bridal Vail op konden, wat we al vanuit de boot hadden gezien. En dat kon! We kregen sandaaltjes aan (waar we de rest van het park al mee hadden zien lopen) en een plastic zakje voor de schoenen die we aanhadden. En dat was dus ook echt nodig. Wederom werden we met de lift naar beneden gebracht en ja hoor.. We kregen weer een poncho. Dit keer een gele. We liepen richting de waterval en wat wil: een enorme trap gemaakt van hout. Blijkbaar bouwen ze deze elke lente op en breken ze deze weer elke herfst af. En dit rekwerk brengt je tot helemaal in de waterval. We zijn dapper en droog aan ons klim begonnen maar kwamen er al lachend en zeiknat uit. Met een geweld van heb ik jou daar komt dat water naar beneden zetten. Als je dan onder de waterval gaat staan doet het bijna pijn, zo hard slaat het water tegen je aan. Maar wat een ongelooflijk en machtige ervaring weer!
geheel doorweekt zijn we op ons dooie gemakje terug gegaan naar het park. We hebben daar nog wat rondgehangen en zijn toen terug gegaan naar het hotel om even op te drogen.
Nadat we droog waren zijn we weer teruggelopen naar het centrum om te gaan eten. Hier was een klein blues festivalletje in main street. Super gezellig en leuke achtergrond muziek. Maar wij hadden maar 1 doel: een glas scoren bij het Hardrock Cafe. Dus doet u mij maar een long island iced tea!
Deze keer besloten om een keer een starter te nemen, maar damn wat een portie kregen we. Allang blij dat we de starter gingen delen kregen we een bord nacho’s, als ik deze thuis zou maken zou ik ongeveer ¾ van het bord maken als avondeten, en daar houd ik altijd al van over. En we moesten nog een dikke vette hamburger daarna als hoofdgerecht verorberen. Dus geheel uit ons vel gegroeid zijn we weer teruggewandeld naar de watervallen, maar met glas!!!! Hier zou om half 9 een lasershow begon en om 10 uur vuurwerk zou zijn. We moesten ongelooflijk lang wachten en we waren er qua kleren niet helemaal op voorbereid, maar wauw wat was dit de moeite waard. Aan de Canadese kant hadden ze grote lampen staan die elke keer van kleur veranderde, alle kleuren van de regenboog. De mist of nevel die van de watervallen af kwam kreeg daardoor elke keer een mooie kleur. Super gaaf om te zien.
En strak om 10 uur begon het te knallen. Het vuurwerk, ook vanaf de Canadese kant geschoten, was super mooi, het leek wel zo ver te worden geschoten dat het de overkant zou halen. Het zag er echt super gaaf uit en wauw wat een ervaring weer. Dit was een ongelooflijk gave afsluiting van onze dag bij de Niagara Falls. Teruggekomen in ons hotel nog een keer genieten van het veel te grote bed, want zo'n groot bed zullen we waarschijnlijk niet meer tegen gaan komen!

• 08 September 2012 - 16:58

Milan:

waa zo vet! zitten ze daar een beetje long islands achterover te gieten terwijl wij ons hier suf werken en naar school gaan enzooo.. pff
    hard rock cafe wordt wel echt een traditie zo he? zeker erin houden dan!

geniet ervan met zn tweetjes :)

• 09 September 2012 - 10:32

Sandra:

Klinkt als een klein paradijsje (op da Amish na )!!! de poncho foto's volgen neem ik aan ;)
    Gister in Hoofddorp ook vuurwerk!! Gok alleen iets minder spectaculair...
    Enjoy!

• 09 September 2012 - 11:02

Paulr:

Heey USA tuig :)

Goed bezig zeg ik. Heb op de vrije zondag alles bijgelezen. Geweldig net of ik er weer was!
    En jullie trip is nog maar net begonnen. Ik zie wel dat ik nog een keer terug moet naar niagara falls. Maar dan wel in de zomer ipv de winter haha. En die huur auto haha ja ik hoor basje al....menneke komt allemaal goed! ;)

Geniet ervan en blijf deze stukjes schrijven. Ideaal voor dadelijk thuis ook. En natuurlijk voor ons trouwe followers !

Groetz. P.S. Bestel eens een baby backribs bij het hardrock cafe. Om van te watertanden!

• 09 September 2012 - 13:09

Steph:

Ha,

Hier ook op zondag alle verhalen bijgelezen, genieten!!!! Ik denk dat wij voor volgend jaar ook maar eens die kant op moeten gaan want het klinkt allemaal geweldig!!!!

Heel veel plezier nog!

Groetjes steph

Hallo saampjes,
    Wij zijn zo benieuwd naar de foto's van de Niagara Falls. Wat een ervaring. Dat nemen ze je nooit meer af.
    Maar een Toyota corolla haha....die Bas. We hebben hem hier in ons Durp (in Frankrijk) horen mopperen. Bas je moet maar zo denken, 27 september mag je weer in een "echte" auto zitten ;P
    Geniet, geniet en blijf genieten doen wij dat ook met die heerlijke verhalen van jullie. Jaimy je kunt op je "ouwe dag" nog altijd schrijfster worden en je memoires gaan schrijven ;)

• 09 September 2012 - 19:49

Mama Jaimy:

haha 5 x geplaatst. Dat krijg je in zo'n gat als hier. Of je hebt geen internet of ze overdrijven het ;P

• 11 September 2012 - 21:49

Kim:

zo, wat had ik hier graag bij willen zijn. moet al lachen, zoals de meeste om je heerlijke verhalen. echt super mooi daar!!!... geniet er van lave ya xxxxx